Топ-15 помилок при створенні сайту, які заважають просуванню
- Типові помилки при створенні сайту
- 1. Неправильне доменне ім'я
- 2. Економія на хостингу
- 3. Погана структура сайту
- 4. Поганий дизайн та юзабіліті
- 5. Некоректне відображення сайту в різних браузерах
- 6. Неправильне визначення цільової аудиторії (ЦА)
- 7. Відсутність мобільного адаптації
- 8. Не якісний контент
- 9. Невисока швидкість завантаження сайту
- 10. Наявність технічних помилок
- 11. Наявність самовідтворюваних аудіо- та відеофайлів
- 12. Відсутність швидкого пошуку на сайті
- 13. Надмірна кількість полів у формі оформлення замовлення
- 14. Обмежений функціонал
- 15. Не якісна картка товару/послуги
- Що буде якщо не усунути помилки на сайті?
Власники бізнесу, які бажають заощадити на розробці сайту, допускають жорстоку помилку. Адже неможливо створити якісний сайт недорого. Ось і виходить що гроші та час витрачені, а результату ніякого немає. А вся справа в помилках допущених недосвідченими розробниками або ж самими замовниками, які не знають який саме сайт їм потрібен. Ми написали цю статтю для тих, хто хоче уникнути подібних помилок й отримати максимум вигоди зі свого сайту.
Типові помилки при створенні сайту
Найпоширеніші помилки відразу впадають в очі й критично впливають на якість сайту. Користувачі відразу його покидають і Ви втрачаєте потенційних клієнтів. Пропонуємо Вам список помилок, які найчастіше зустрічаються незалежно від виду сайту. Радимо перевірити свій ресурс на їх наявність та внести відповідні правки.
1. Неправильне доменне ім'я
Дуже важливо правильно вибрати доменне ім'я. Це допоможе розкрутити сайт та зробити його більш популярним. Незрозумілий набір букв буде важко прочитати та запам'ятати, тому не залучить клієнтів. Також важливо коректно вибирати доменну зону. Про те як це зробити читайте в нашій статті «Як вибрати ефективне доменне ім'я?».
2. Економія на хостингу
Інтернет-магазини створюють великі навантаження на сервер й при використанні дешевого (а ще гірше безкоштовного) хостингу, сайт може просто «лягати» (не працювати, віддавати помилку 500). І якщо в цей момент на сайті будуть перебувати відвідувачі або пошукові боти, це знизить цільовий трафік та позиції, а значить й Ваші доходи.
Помилка 500 на сайті
3. Погана структура сайту
Розробка будь-якого сайту повинна починатися з аналізу та створення структури. Вона безпосередньо впливає на зручність користування сайтом, індексацію та ранжування пошуковими системи. Які помилки часто допускаються:
- неправильна розбивка та нелогічний зв'язок між категоріями/підкатегоріями товарів або послуг;
- відсутність хлібних крихт;
- дублі сторінок (однаковий контент під різними URLами).
Це призводить до того, що користувачам незрозуміло де що знаходиться, а пошукові системи не можуть зрозуміти яку зі сторінок ранжувати.
Правильна структура сайту
4. Поганий дизайн та юзабіліті
Багато клієнтів вважають, чим більше креативу, тим краще. Дизайн сайту на їхню думку повинен пістрявити яскравими картинками, анімаціями, кольоровими шрифтами, відео і т.д. У підсумку виходить кошмар, який негативно впливає на юзабіліті (зручність та простоту використання сайту). Дизайн сайту повинен бути лаконічним, зрозумілим, кольори гармонійними, тексти читабельними, зображення якісними.
Сайт — це обличчя компанії, він повинен формувати правильне враження та мотивувати користувачів здійснювати покупки.
Таким чином, потрібно щоб все на сайті було збалансованим, і кожен відвідувач легко знаходив потрібну інформацію. При виборі ідей для сайту потрібно керуватися топом пошукової видачі, а не красивими сайтами з реклами та ін.
Про те, які чинники юзабіліті враховуються при ранжируванні сайтів читайте в нашій статті: «Фактори юзабіліті, які пошукові системи враховують при ранжируванні».
Оригінальний і ненав'язливий дизайн сайту
5. Некоректне відображення сайту в різних браузерах
Відсутність кросбраузерності призводить до того, що відвідувачі негайно покидають сайт і шукають інший. В результаті зростає кількість відмов та знижується середній час перебування на сайті.
Якщо верстати сайт тільки під кілька популярних браузерів (наприклад, Chrome і Mozilla), то в інших браузерах він буде відображатися некоректно.
Тому верстати потрібно під усі популярні та кілька менш популярних браузерів.
Найпопулярніші браузери в Україні
6. Неправильне визначення цільової аудиторії (ЦА)
Уявіть таку ситуацію:
Ви хочете купити автозапчастини та відкриваєте сайт з рожевим дизайном і з фіолетовим шрифтом. Чи захочете Ви купити у них запчастини? Сумнівно...
А виявляється такий дизайн зажадала дружина клієнта, адже це її улюблені кольори. І розробники не відмовили їй, адже за це заплачено.
Розробка сайту повинна ґрунтуватися на інтересах і потребах потенційних покупців, а не замовника.
Інакше при SEO-просуванні Вам доведеться все змінювати, а іноді навіть міняти CMS-сайту (систему управління контентом). А це не дешеве задоволення.
Тому перед початком розробки сайту продумайте яким чином він буде залучати цільовий трафік. Детальніше дізнаєтеся у статті «Визначення та сегментація цільової аудиторії в інтернет-маркетингу».
7. Відсутність мобільного адаптації
Зараз без адаптивної верстки навіть краще й не починати створювати сайт, адже користувачі більше воліють користуватися смартфонами та планшетами. Таким чином, адаптивна верстка впливає не тільки на клієнтів, але й на імідж та позиції в пошуковій видачі. Особливо після того, як Google запустив Mobile-First Index.
8. Не якісний контент
Контент є основою сайту будь-якого виду і призначення. Не допускайте наступних проблем з контентом:
- відсутність структурованості (заголовків/підзаголовків, абзаців, списків і т.д.);
- неунікальний контент (вкрадений з інших ресурсів);
- неактуальна інформація;
- занадто мало або багато контенту;
- орфографічні та граматичні помилки.
Контент — головне джерело інформації на сайті, тому він безпосередньо впливає на користувачів (тексти, фотографії, відео, заклики до дії).
Детальніше дізнаєтеся у статті «Які тексти потрібні для інтернет-магазинів?».
9. Невисока швидкість завантаження сайту
Це одна з найпопулярніших помилок, яка зустрічається навіть на сайтах відомих брендів. Його користувачі не люблять довго чекати й, скоріше, покинуть сайт та продовжать пошук. Тому так важливо домогтися високої швидкості завантаження сторінок сайту. Детальніше дізнаєтеся у статті «Як впливає швидкість завантаження сайту на Seo?».
Низька швидкість завантаження сайту
10. Наявність технічних помилок
До них відносяться не тільки помилки в коді, а й:
- дублі сторінок та метатегів;
- відсутність ЧПУ (людинозрозумілих урлів);
- сміттєві сторінки в індексі пошукових систем;
- сторінки з кодом 404 і великою кількістю редіректів;
- некоректне налаштування файлу robots.txt та ін.
Такі помилки впливають на індексацію та юзабіліті. Детальніше читайте в статті «Технічна оптимізація сайту».
11. Наявність самовідтворюваних аудіо- та відеофайлів
Наполегливо не рекомендуємо використовувати фонову музику і т.п. Це може сильно налякати відвідувачів, тому дайте їм можливість самим вирішувати — включати її чи ні. Особливо це стосується рекламних відеороликів зі звуком!
Відеореклама на сайті
12. Відсутність швидкого пошуку на сайті
Особливо актуально для інтернет-магазинів. Навіть при обмеженому асортименті товарів повинна бути функція пошуку. Реалізуйте можливість шукати не тільки по назві товару, але й по категорії, виробнику, розміру, кольору і т.д.
13. Надмірна кількість полів у формі оформлення замовлення
Нікому не захочеться заповнювати форму замовлення з великою кількістю полів. Це гарантовано призведе до збільшення кількості відмов та виходів з сайту.
14. Обмежений функціонал
Іноді стандартного функціонала може не вистачити для зручності використання і пошуку/покупки товару. Потрібно максимально спрощувати життя користувача — реалізувати функції додавання в Обране/Порівняння, калькулятори та конвертери, розширяти фільтри пошуку та ін.
15. Не якісна картка товару/послуги
Мається на увазі відсутність детального опису, технічних характеристик, реальних фотографій, актуальних цін, лідогенеруючих кнопок (Купити, Замовити в 1 клік і т.д.), відсутність інформації про доставку та оплату. Детальніше читайте в статті «SEO-правила оформлення карток товарів».
Що буде якщо не усунути помилки на сайті?
У мережі існує величезна кількість брендових сайтів, які містять грубі помилки. Але ці бренди настільки відомі, що помилки їм не страшні. А ось для малого або локального бізнесу навіть найменші помилки можуть принести непоправної шкоди. В результаті вони втрачають трафік, а значить й продажі. Тому не радимо Вам ризикувати! Регулярно робіть SEO-аудит свого сайту та усувайте знайдені недоліки. А ще краще довірити це професіоналам для виключення ймовірності все зіпсувати.
А які помилки траплялося виявляти Вам? Поділіться з нами в коментарях до статті!