Ми в соціальних мережах
Я тут, тому що хочу:

Падіння трафіку на сайті: причини & рішення

7 хв. 09-07-2018

Складно знайти власника сайту, який жодного разу не стикалися з різким падінням трафіку на сайт. Це велика трагедія, але не впадайте у відчай!
Спочатку давайте визначимо у чому може бути причина, а потім будемо виправляти її:

  1. Визначте характер падіння відвідуваності: різко і несподівано або поступово?
  2. З якої пошукової системи знизились переходи?
  3. Яка динаміка падіння?

Цю інформацію можна отримати за допомогою Google Analytics.

Причини та рішення падіння трафіку на сайт

  1. Нововведення на сайті
    Іноді редизайн сайту, перехід на HTTPS протокол, видалення великого обсягу контенту або сторінок може спричинити різке падіння трафіку.

    Як виправити:

    • при переході на HTTPS протокол трафік поступово нормалізується і навіть збільшиться;
    • в інших випадках варто все повернути на місце - зробити "відкат".
  2. Вплив сезонності попиту
    Деякі товари/послуги мають сезонністю попиту, тому в не сезон трафік буде падати. Для перевірки сезонності трафіку можна використовувати сервіс Google Trends.
    Google Trends
    На скріні чітко видно, що запит "іграшки на ялинку" досягає свого піку популярності в період 17-23 грудня. Трафік буде в основному з 24 вересня по 7 січня.

    Як виправити:

    Щоб мати прибуток цілий рік додайте на сайт товари, які користуються популярністю незалежно від сезону.

  3. Попадання під фільтри пошукових систем
    Можливо Ви порушили правила, і пошукові системи наклали на Ваш сайт санкції. Якщо це так - Вам прийде повідомлення в Google Search Console.

    Як виправити:

    • визначте причину потрапляння під фільтр (про це буде написано в повідомленні);
    • усуньте проблему;
    • запросіть повторну перевірку;
    • чекайте.

    Фільтр Google
  4. Оновлення алгоритмів ранжування
    Пошукові системи не попереджають заздалегідь власників сайтів про зміну своїх алгоритмів. У своєму блозі вони пишуть тільки про масштабні зміни, але не про дрібні.

    Як виправити:

    • перевірити позиції своїх ключових слів;
    • посилити пошукове просування сайту (розширити семантику, запустити нові оголошення в Google Adwords, підвищити трафік з соціальних мереж).
  5. Відсутність посилань з зовнішніх ресурсів/посилання з низькоякісних сайтів
    Якою б якісною не була оптимізація сайту, без маси посилань трафік не буде стабільно зростати. Регулярно потрібно працювати над розміщенням посилань з тематичних зовнішніх ресурсів, а також стежити за якістю наявних.

    Як виправити:

    Використання крауд-маркетингу не тільки забезпечить Вас якісними посиланнями, але і дозволить запобігти потраплянню під фільтр через посилальний спам. Домовтесь з тематичними ресурсами про співпрацю, розміщуйте посилання на форумах, блогах, каталогах.
    Регулярно перевіряйте якість наявних посилань, адже не добросовісні конкуренти можуть додати спамні посилання на Ваш сайт з неякісних сайтів.
    Перевірити посилання на власний сайт можна в LinkPad або Google Search Console:
    Backlinks
    Якщо Ви виявили посилання з незрозумілих ресурсів скористайтеся тим же Search Console, щоб повідомити Google, що їх не потрібно враховувати (https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main?pli=1):

    Disalow Links
  6. Контент поганої якості
    Неякісний контент - одна з найчастіших причин падіння відвідуваності сайту. Деякі власники сайтів не беруть до уваги якість текстів - думають назв товарів достатньо.

    Як виправити:

    • тексти повинні бути корисними і цікавими;
    • виключити переспам ключовими словами;
    • забезпечити унікальність і грамотність контенту;
    • структурувати текст (заголовки, підзаголовки, списки і т.п.);
    • не лити "воду" в текстах;
    • використовувати багато зображень і відео-оглядів;
    • забезпечити релевантність текстів.

    Поганий контент 

  7. Технічні помилки на сайті
    Технічна частина сайту також має величезний вплив на падіння відвідуваності. Може таке бути, що певний скрипт не дає пошуковим системам проіндексувати певні сторінки або розділи сайту. Або сайт має низьку швидкість завантаження сторінок. Користувачі не люблять довго чекати, поки сторінка завантажиться і просто залишають його. Високий показник відмов знижує загальний рейтинг сайту в очах пошукових систем.

    Як виправити:

    • провести технічний аудит сайту і виправити помилки і проблеми на сайті;
    • перевірити файл robots.txt;
    • правильно налаштувати редірект з дзеркал сайту;
    • перевірити стабільність роботи хостингу;
    • видалити дублі сторінок і контенту;
    • підвищити швидкість завантаження сайту.

    Google Search Console покаже всі дублі контенту на сайті:

    Дублі контенту на сайті

    Більш детально про технічні помилки та їх виправлення читайте в статті "Технічна оптимізація сайту".

  8. Злом сайту
    Може таке бути, що зловмисники зламали сайт і розмістили на ньому приховані посилання на інші сайти або віруси.

    Як виправити:

    • перевірити сайт на наявність і якість зовнішніх посилань (наприклад, сервісом Linkpad);
    • видалити посилання з сайту;
    • перевірити сайт на віруси.

Висновок

Вітаємо - Ви знайшли причину падіння трафіку сайт. Але не варто розслаблятися! Після виправлення всіх помилок не зупиняйтеся на досягнутому - сайт повинен постійно розвиватися, адже:

  • Ваші конкуренти також розвиваються;
  • алгоритми пошукових систем постійно вдосконалюються;
  • не робіть різких змін, обмірковуйте кожен крок.

Про те, як підвищити трафік на сайт, читайте в інших статтях з нашого блогу.

Коментарі
Alex
01-12-2018
А если такая ситуация: есть падение трафика с Гугл, но на продажах это не сказывается. Что тогда?
відповісти
WebMaestro
01-12-2018
Очень хороший вопрос. Причин может быть несколько: 1. Целевой трафик идет с других поисковых систем (Yandex, Meta, Bing и т.д.) 2. Продажи приносят посетители с других каналов трафика (соц сети, реферальный трафик, реклама).
відповісти
Потрібен ПРОФЕСІЙНИЙ сайт для Вашого бізнесу?
webmaestro
WebMaesto

Розробка, розкрутка та підтримка сайту

Ми не просто розробляємо сайти, ми створюємо ефективні інструменти для Вашого бізнесу.

facebook telegram viber smartphone