MUST HAVE для YMYL-сайтів: як заслужити авторитет у Google?
Що таке YMYL та E-A-T?
YMYL-сайти (Your Money or Your Life – Ваші гроші або Ваше життя) – це сайти, які надають інформацію, що може вплинути на Ваше життя, здоров'я або гроші.
До таких сайтів можна віднести:
- новинні портали (в сфері бізнесу, науки, технологій, політики та ін.);
- сайти медичної тематики;
- сайти правової/юридичної тематики;
- офіційні сайти державних установ та органів влади;
- фінансові ресурси (про податки, інвестиції тощо);
- інтернет-магазини та сайти послуг будь-якої тематики;
- інші сайти, які будь-яким чином можуть вплинути на долю, безпеку, благополуччя або здоров'я користувачів.
Це лише основні приклади тематик, до яких Google висуває особливі вимоги. Детальніше про такі ресурси та як їх оцінюють читайте в «Керівництві для асессоров Google» англійською мовою або в перекладі на російську.
У серпні 2018 року був медичний апдейт, який сильно знизив позиції сайтів, що не відповідали вимогам E-A-T (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness). Причому він торкнувся сайтів не лише медичної тематики. Ось на які тематики вплинув серпневий апдейт:
E-A-T (Експертність-Авторитетність-Достовірність) – важливий критерій оцінки YMYL-сторінок.
- Експертність: чи є автор контенту експертом в даному питанні?
Якщо автор контенту експерт в даному питанні – це треба підтвердити. Для цього Ви, наприклад, можете створити сторінку автора на сайті та додати туди його спеціалізацію (дипломи, сертифікати, грамоти, нагороди та ін.) й список інших його статей. - Авторитетність: чи є автор контенту авторитетом в даній сфері?
Тут потрібно підтвердження авторитетності автора в даній області. Якщо автор – експерт, але поки нікому не відомий, потрібно діяти наступним чином:- заохочувати користувачів залишати відгуки про нього;
- регулярно стежити за тим, щоб відгуки були позитивними (інакше вони тільки нашкодять!).
- Достовірність: контент правдивий і актуальний?
Контент повинен бути правдивим та перевіреним, лише в такому випадку пошукові системи будуть сприймати Ваш сайт як надійне джерело інформації.
Важливо регулярно працювати з відгуками, які є сигналізатором довіри з боку користувачів.
E-A-T-рекомендації Google для YMYL-сайтів
- Для медичних сайтів:
- докази експертність;
- наявність професійного стилю;
- актуальність інформації.
- Для новинних ресурсів:
- наявність редакційної політики (інструкцій зі складання текстів) і рецензування (перевірки) статей;
- доступна подача;
- достовірність інформації.
- Для фінансових та правових ресурсів:
- надійність джерел інформації.
- підтримка та оновлення інформації.
- Для наукових ресурсів:
- експертність;
- відповідність загальноприйнятій науковій думці (якщо така є).
- Сайти порад:
- надійність джерел інформації;
- досвід в сфері.
- Сайти хобі та захоплень:
- досвід в сфері.
Хоча E-A-T і є основними вимогами до YMYL-сайтів, але не обмежуються ними.
Загальні вимоги до YMYL-сайтам
- Сторінки повинні бути інформативними та релевантними, тобто такими, щоб повністю задовольняти запит користувача. Для статей варто використовувати: зображення, графіки, схеми, таблиці, відео і т.д. Для карток товару: реальні фотографії, актуальні ціни, докладний опис, технічні характеристики і т.д.
- Інформація повинна бути подана в зручному та читабельному для користувачів вигляді, тобто слід враховувати правила юзабіліті.
- Сайт не повинен містити технічних помилок та недоліків (повинні бути HTTPS, ЧПУ, мікророзмітка, карта сайту і файл robots.txt; правильне налаштування редіректів, сторінок 404; відсутність дублів сторінок і т.д.). Сторінки повинні завантажуватися швидко, обов'язкова наявність адаптивної верстки. Детальніше про технічні параметри читайте в статті «Seo-аудит сайту. Чек-лист від Webmaestro».
- Інформація завжди повинна бути актуальною і «свіжою». Періодично оновлюйте інформацію, особливо на трафікових сторінках.
- Рекомендуємо до кожної статті вказувати автора з посиланням на його сторінку, де надавати інформацію про нього (фотографія, освіта, спеціалізація, відгуки, всі його статті, контакти та ін.).
Приклад реалізації авторства статтей: сайт Webpromoexperts
- На сайті має бути легко знайти контакти для зв'язку. Наприклад, розміщувати номера телефонів не тільки на сторінці «Контакти» і в футері, але і в кожній картці товарів.
Приклад реалізації контактів в картці товарів: інтернет-магазин Ровіан
- Забезпечте наявність на сайті сторінок з корисною інформацією ( «Як замовити», «Гарантія», «Доставка і оплата», «Відстежити замовлення» і т.д.).
Приклад реалізації корисних сторінок: інтернет-магазин МРЗ
- Слідкуйте за відгуками про сайт/компанію на зовнішніх ресурсах – так званих сайтах відгуків. Працюйте з негативними відгуками, збільшуйте кількість позитивних.
- Регулярно аналізуйте профіль посилань сайту – на нього повинні посилатися тільки якісні та авторитетні ресурси.
- Не бійтеся проставляти посилання зі своїх статей на авторитетні джерела. Вони будуть служити доказовою базою правдивості Ваших слів.
- Постарайтеся, щоб сторінки Вашого сайту максимально відповідали вимогам E-A-T.
Висновок
В цілому, якщо будете дотримуватися цих вимог, позиції Ваших сторінок в Google будуть покращуватися. Але, Ви повинні розуміти, що кожен сайт унікальний по-своєму. Тому, перш ніж щось міняти, радимо прочитати інструкцію для асессоров та проаналізувати конкурентів.
Не бійтеся апдейтів пошукових систем, а робіть те, що хороші Seo-шники робили завжди: пишіть тільки якісний контент, стежте за актуальністю та достовірністю інформації, регулярно аналізуйте видачу та конкурентів, періодично проводьте Seo-аудити.
Якщо у Вас залишилися питання або хочете замовити професійну розкрутку сайту – звертайтеся!
відповісти
відповісти