Ми в соціальних мережах
Я тут, тому що хочу:

Voice-friendly-ключі: що таке і як з ними працювати?

7 хв. 24-01-2020

З ростом користувачів мобільних пристроїв зросла і популярність голосових помічників (Google Асистент, Аліса, Siri). Багато хто використовує їх для спрощення введення запиту в пошукову систему. Тому й виникло питання: а чи потрібно, і, власне, як оптимізувати сайт під голосові запити?
У цій статті ми розповімо про те, що таке голосові пошукові запити і як під них оптимізувати сайт.

Що таке voice-friendly-ключовикі?

Voice-friendly-ключі — це ключові слова з голосових запитів.

Голосові запити більш неформальні, ніж друковані.
Наприклад: в Google користувачі пишуть «телефон купити в Києві», а вголос вимовляють по-іншому: «Де купити телефон в Києві».
Для ключа «телефон» можна використовувати такі леми:

  • найкращий/який краще;
  • найдешевший;
  • де можна/краще купити;
  • де можна/краще замовити;
  • як купити/замовити;
  • скільки коштує/яка ціна;
  • якого кольору краще купити;
  • як пофарбувати/прошити інструкція;
  • інтернет-магазин;
  • де, навіщо, як, які, якими, якого і т.п.;
  • де купити/знайти поблизу/недалеко від мене.

Леми — початкові форми ключових слів, наприклад для дієслів — інфінітив (замовити, купити і т.д.), для іменників — однина, називний відмінок (доставка, ціна, Україна і т.д.).

Завжди перевіряйте чи є попит на голосові запити у Вашій тематиці. Якщо попит є і частотність не маленька — контент однозначно потрібно оптимізувати під ці запити!

Що таке LSI-фрази?

Голосові запити завжди довші друкованих, адже їх простіше вимовляти ніж писати. Тому при голосовому пошуку частіше використовуються LSI-фрази.

LSI-ключі (latent semantic indexing, латентна семантика) — це близькотематичні ключові фрази, які доповнюють основний запит (наприклад, синоніми або слова суміжної тематики).

Використання близькотематичних лем робить текст більш зрозумілим, цікавим, грамотним, а головне — максимально задовольняє запит користувача.
Наприклад, сторінка сайту просувається по таким ключам: «купити Айфон недорого», «Айфон ціна», «Айфон на виплату». Для того, щоб написати хороший текст для цієї сторінки, потрібно використовувати такі синоніми та релевантні слова:
Синоніми та релевантні ключі
Шукати LSI-фрази можна за допомогою сервісу LSIGraph та пошукових підказок Google.
Пошукові підказки Гугл

Як перевірити та зібрати voice-friendly-ключі?

Кожна тематика має свій набір ключів. Щоб зібрати їх, потрібно з'ясувати які розмовні фрази використовує Ваша аудиторія, для цього:

  1. провести мозковий штурм;
  2. опитати клієнтів/покупців;
  3. скористатися сервісами для збору семантики (наприклад, Serpstat, Keywordtool та ін.).

Збір voice-friendly-ключів за допомогою Serpstat: інструкція

  1. Зареєструйтеся або увійдіть у сервіс Serpstat. Додайте в проекти свій сайт.
  2. Перейдіть в розділ «Пошукові питання»: Аналіз ключових фраз/Контент-маркетинг/Пошукові питання.
    Пошукові питання Serpstat
  3. В поле введіть необхідну ключову фразу, виберіть країну та пошукову систему, натисніть «Знайти»:
    Пошук КС Serpstat
  4. Сервіс видасть Вам найпопулярніші пошукові фрази. Також буде представлена діаграма, яка покаже які запити переважають:
    Найпопулярніші ключі Серпстат
  5. Далі представлені таблиці безпосередньо з ключовими словами, які можна використовувати для оптимізації контенту на сайті:
    Збір пошукових питань Серпстат
    Збір пошукових питань в Серпстат

Збір voice-friendly-ключів за допомогою Keywordtool: інструкція

Тут взагалі все просто. Не потрібно ні реєструватися, ні додавати свій сайт. Можна навіть скористатися безкоштовною версією сервісу Keywordtool (просто не буде показуватися частотність запитів).

  1. Введіть ключовик, виберіть мову та натисніть Enter. Сервіс видасть всі пошукові запити у вкладочці «Keyword Suggestions»:
    Підбір КС в сервісі keywordtool
  2. А в другій вкладочці «Questions» будуть всі запити з питаннями:
    Підбір пошукових питань в сервісі keywordtool
  3. Виберіть найрелевантніші та додайте на відповідні сторінки свого сайту!

Куди можна додати voice-friendly-ключі?

Звичайно такі запити можна додати просто в текст сторінки, але найбільш органічно вони виглядатимуть в розділах типу:

  • FAQ (Питання/Відповіді) або ЧаВо (Часті питання);
  • Корисна інформація;
  • Блог/Статті.

А ще на окремих сторінках сайту можна створити спеціальний модуль, оптимізований під голосові питання. Ось як це реалізували ми:

Модуль Faq на сайті Webmaestro

Модуль Faq на сайті Webmaestro

Такі розділи можна додати практично на будь-який сайт. Якщо сторінки будуть відповідати на запитання користувачів — вони стануть посадковими.

Детальніше про оптимізацію під голосовий пошук читайте в статті «[Voice Search] Як оптимізувати сайт для голосового пошуку?».

Висновок

Отже, тепер Ви знаєте як збирати voice-friendly-ключі (LSI та леми). Сміливо додавайте їх в контент сайту — на окремі сторінки або розділи. І буде Вам щастя! Залишилися питання чи потрібна розкрутка сайту — звертайтеся!

Коментарі
webmaestro
Розробка та підтримка
Сергій:
Розкрутка та реклама
Олег:

Розробка, розкрутка та підтримка сайту

Ми не просто розробляємо сайти, ми створюємо ефективні інструменти для Вашого бізнесу.

facebook telegram viber smartphone
Бажаєте встановити наш додаток?