Ми в соціальних мережах
Я тут, тому що хочу:

Масштабування бізнесу: кому, коли й навіщо?

7 хв. 21-06-2019

Масштабувати бізнес – це значить розширювати і розвивати його.
Будь-який підприємець повинен розуміти, що для збільшення прибутку без масштабування не обійтися. Наприклад: у вас є магазин книг, масштабуємо – відкриваємо ще кілька магазинів або створюємо інтернет-магазин.
Суть полягає в тому, щоб відкрити бізнес, вивести його в прибуток і використовуючи вже перевірену схему розширювати далі. Або розширити магазин до гіпермаркету.

Навіщо бізнесу масштабування?

Як би банально це не звучало, але масштабування потрібно для того, щоб заробляти більше. За допомогою нього можна захопити більший обсяг ринку і диктувати свої умови. Якщо масштабувати не вигідний бізнес – він може стати вигідним.

Як масштабувати бізнес?

Існує багато способів масштабування бізнесу. Найпопулярніші: відкриття філій, інтернет-магазинів, розробка франшизи та ін.
У цій статті ми хочемо розповісти саме про масштабування бізнесу в інтернеті.
Про розширення бізнесу в мережі варто задуматися компаніям, які можуть збувати товари без прив'язки до місцевості (по всій території України або за кордон) і тим, які реалізують інтелектуальну продукцію (програми, додатки і т.д.).
Кожна зростаюча компанія рано чи пізно може зіткнуться із завданням виходу на міжнародний ринок. Розуміння того коли, де і як побудувати роботу по залученню цільової аудиторії – це вже половина успіху вашого бізнесу.
За допомогою інтернет-маркетингу можна зібрати інформацію про ніші в будь-якій країні і створити ефективну стратегію залучення потенційних клієнтів.
Джерелами даних можуть бути:

  • інформація про ключові запити (частотність, сезонність, брендові і прості запити);
  • минулі результати розкрутки компанії і прогнози на майбутнє;
  • моніторинг ринку (аналіз конкурентів, впізнаваності бренду і т.д.);
  • кількість населення і його середній дохід;
  • аналіз постачальників, міжнародних інтернет-магазинів, аналіз витрат на рекламу;
  • кількість користувачів інтернету по країнах.

Отриману інформацію можна об'єднати в 3 групи: потенціал ринку, можливість масштабування, вартість залучення 1 покупця.
Досить складно об'єднати всі дані в один показник, тому можна скористатися сервісом Google Market Finder, який збирає всі дані по ключових словах з Google Ads та розраховує в яких країнах ваші товари/послуги будуть найпопулярнішими. Сервіс Google Trends допоможе порівняти частотність і сезонність певних запитів в різних країнах.
Також можливість масштабування потрібно оцінювати за допомогою додаткових показників, які відображають стан ринку і його схильність до масштабування. Наприклад, для аналізу конкурентів можна використовувати сервіси Semrush і SimilarWeb. Вони допоможуть зібрати наступні дані:

  • топові ключові слова у видачі Google;
  • позиції і динаміка кожного ключового слова;
  • ключові слова, за якими показуються контекстна реклама;
  • приблизна відвідуваність сайтів конкурентів.

Для визначення того, чи буде ваш товар/послуга задовольняти потреби покупців потрібно провести SWOT-аналіз:

SWOT-аналіз

Якщо запропонувати рішення проблем, які не є актуальними для аудиторії – ваш товар/послуга не будуть затребуваними. Якщо завищити ціну на товар/послугу – покупці будуть купувати більш дешеві аналоги у ваших конкурентів. Таким чином, Ви повинні запропонувати товари/послуги доступніші за ціною і кращі за характеристиками, ніж у конкурентів.

Які канали продажів вибрати?

Отже, Ви вже визначили куди будете розширюватися і знаєте як ефективно продавати. Тепер потрібно вибрати канали продажів.

Контекстна реклама за кордоном

Для початку потрібно зосередитися на платних інструментах онлайн-продажів: контекстна і банерна реклама Google Ads, товарні оголошення Google Merchant Center. Вони мають хороші можливості оптимізації і веб-аналітики.
Контекстна реклама є найвигіднішим інструментом інтернет-маркетингу за кордоном, оскільки недорога і гнучка в налаштуванні.

SEO-просування за кордоном

Розкрутка сайту на закордонних ринках – більш витратна по часі і бюджету стратегія, але й більш вигідніша. Вона включає такі етапи:

  1. Аналіз ніші і конкурентів.
  2. Seo-аудит сайту.
  3. Збір ключових запитів (семантики).
  4. Нарощування маси посилань (LinkBuilding).
  5. Написання та наповнення сайту якісним контентом.
  6. Внутрішня оптимізація.
  7. Веб-аналітика.
  8. Робота з репутацією (SERM) і соц мережами (SMM).

SEO не повинно бути єдиним каналом залучення цільової аудиторії. Важлива комплексність підходу: SEO + PPC + SMM + SERM.

Оскільки пошукові системи надають результати видачі, які відповідають місцеперебуванню користувача і його мовним уподобанням, – дуже важлива багатомовність сайту. Обов'язково доведеться робити локалізацію:

  • створювати різні мовні версії сайту або купувати іноземний домен;
  • збирати ключові слова і писати контент на різних мовах.

А ще потрібно враховувати, що пошукова система Google є найбільш популярною не у всіх країнах світу. Це також потрібно враховувати при розробці міжнародної SEO-стратегії (враховувати специфіку просування і пошукові алгоритми).

Популярність пошукових систем у світі

Висновок

Масштабування бізнесу на іноземних ринках має свою специфіку. Важливо враховувати всі особливості регіону, жителів, ключових запитів. Щоб засвоїти всі тонкощі і розкрутити ресурс самостійно потрібно витратити багато часу і сил. Тому рекомендуємо звертатися до професіоналів!

Коментарі
Потрібен ПРОФЕСІЙНИЙ сайт для Вашого бізнесу?
webmaestro
WebMaesto

Розробка, розкрутка та підтримка сайту

Ми не просто розробляємо сайти, ми створюємо ефективні інструменти для Вашого бізнесу.

facebook telegram viber smartphone