Ми в соціальних мережах
Я тут, тому що хочу:

Маркетинг в умовах карантину 2020: антикризові поради

7 хв. 27-03-2020

Війни, стихійні лиха, а тепер і пандемія коронавірусу – все це події, які впливають на бізнес. Компанії по всьому світу реагують по-своєму: відкривають інтернет-магазини, додають послугу кур'єрської доставки, вводять кешбек, створюють «вірусний» контент і т.д.

Які маркетингові ходи роблять інші бренди?

З самого початку пандемії з'явилося багато жартів про пиво Corona. Користувачі соціальних мереж по всьому світу жартували над коронавірусом, присвячували йому меми та шукали інформацію як він пов'язаний з пивом. Один бар в Новій Зеландії навіть пропонував це пиво за акційною ціною до кінця епідемії. Не всі оцінили даний маркетинговий хід, адже вважали, що жарти тут недоречні.
Пиво Корона

Мем до пива Корона
Аналітики почали вивчати можливе падіння продажів пива Corona. Американське агентство провело опитування понад 730 осіб і виявили:

  • 38% споживачів даного пива більше не будуть його купувати;
  • 4% більше не хочуть пити його в громадських місцях;
  • 13% взагалі не пов'язують пиво з коронавірусом.

Сам виробник пива стверджував, що пандемія ніяк не вплинула на їхній бренд. Більш того за лютий продажі навіть зросли на 5%.
Інший приклад – у 2012 році під час урагану «Сенді» американські бренди також вирішили використовувати цей катаклізм в цілях маркетингу. Наприклад, один з магазинів інтер'єрів робив email-розсилку із закликом «штормувати» їхній сайт.

Вірусна розсилка

Надійшло багато гнівних відгуків від клієнтів і їм довелося вибачитися та змінити назву рекламної кампанії з Sandy на Freeship1012 і Stuckinside.
Нинішня пандемія коронавірусу – справжній виклик для будь-якого маркетолога. Кожна компанія повинна крім того, що проявити соціальну відповідальність (закупити медичні вироби або техніку для лікарень, пожертвувати гроші, зробити знижки на свою продукцію), ще й зробити все, щоб зберегти рівень продажів.

Хеміш Прінгл і Марджорі Томпсон у своїх книгах про маркетинг та рекламу писали про подієвий маркетинг. Вони рекомендували тримати баланс між збереженням іміджу, залученням нових клієнтів і зростанням продажів.

Теоретично повинен виграти той, хто зосередиться на важливій події і завдяки їй збільшить свої доходи, зберігши при цьому репутацію.

Стихійні комерсанти, які хочуть заробити на медичних масках, рукавичках і антисептиках, роблять ставку на попит. Для середнього і великого бізнесу, які продовжили працювати під час епідемії, важливо зробити ставку на репутацію.

Сучасний бізнес ґрунтується на 3 позиціях: бажання вижити, зберегти продажі та залишатися актуальним. Таким чином, ні в якому разі не потрібно ігнорувати події!
Приклад 1
Одна з харківських піцерій вирішила залишатися в тренді і створила таку рекламну кампанію: «Коронапіцца вже в Харкові». Де описала симптоми потрапляння піци в організм:
Коронапіцца в Харкові

Сиптоми від потрапляння піцци в організм
Приклад 2
Менеджер одного з магазинів дверей в Києві використовувала фільтр у вигляді маски і заклик: «Гей, друзі, коронавірус – не привід не робити ремонт будинку!». Автор заспокоїла читачів тим, що їхні менеджери приходять на виклик в масках з єдинорогами, що унеможливлює зараження.
Магазин дверей реклама

Магазин дверей рекламна кампанія проти коронавірусу
Приклад 3
Наш клієнт ДахФасад (покрівля, вікна, фасади і т.д.) під час карантину продовжує працювати дистанційно: проводять онлайн-консультації, заміри та монтаж проводиться малими монтажними групами по 2 людини, монтажники працюють в масках, у працівників регулярно перевіряється температура та наявність засобів захисту.
Маркетинг під час карантину Дахфасад
Приклад 4
Користувачі Monobank отримали розсилку з котом в захисній масці і 20% кешбеку за умови покупки на PlayStation Store, Xbox, Microsoft Store, Netflix, Megogo, Pornhub, Brazzers, AppStore, Google Play.
Маркетинг під час коронавірусу Монобанк

Коронавірусний маркетинг або як поводитись під час карантину?

  1. Зверніться до своєї аудиторії та висловіть співчуття. З пандеміями це не складно, адже кожен думає як зберегти своє здоров'я.
    Наприклад: «Ми розуміємо всю складність ситуації та хочемо підтримати лікарів ...» або «Ми розуміємо, що нашим клієнтам тепер буде не просто, тому пропонуємо знижку/кур'єрську доставку/кешбек ...».

    Не варто ігнорувати те, що відбувається та удавати, що все добре. Споживачі не пробачать Вам Вашої байдужості!

  2. Потрібно визначити ступінь небезпеки Вашої роботи під час карантину і заявити що Ви будете робити далі:
    Маркетинг ресторану під час карантину
  3. Покажіть, що все тримаєте під контролем і не забувайте про наслідки. Якщо у Вас є сумніви – Ви завжди можете звернутися до фахівця для консультації.

Приклад 1
Коли в Азії ввели карантин, всі люди сиділи вдома. Єдиною розвагою тоді залишився інтернет. Маркетплейс Taobao зажадав від своїх продавців не підвищувати ціни, і навіть запропонував знижки на популярні товари.
Приклад 2
Освітні ресурси закликають людей використовувати вільний час з користю – для навчання. Віденська опера безкоштовно транслює онлайн свої постановки, престижні університети (наприклад, Гарвард, Прінстон, Сорбонна та ін.) відкрили доступ до онлайн-курсів. Освітня платформа Prometheus запропонувала безкоштовні уроки для дистанційного навчання. IT-школи пропонують онлайн-курси.
Онлайн-курси під час карантину
За останній час зібралося багато прикладів такої соціальної відповідальності. Компанії повинні робити все, щоб залучити нову аудиторію, яка раніше не цікавилася їхньою пропозицією. Сидячи вдома на карантині людям нудно і вони відкриті для нового досвіду.

У майбутньому люди, які підписалися на безкоштовні розсилки, можуть стати Вашими клієнтами.

Як бути з етикою?

Кризові ситуації якнайкраще показують професіоналізм компаній. Повагу завойовують компанії, які роблять все для людей, а вже потім думають про свої потреби. Як приклад, Gucci та Balenciaga пожертвували велику суму на боротьбу з пожежами в Австралії. Це принесе свої плоди в довгостроковій перспективі.

Аудиторія не пробачить неетичні дії з боку компанії.

Це означає, що не варто намагатися продавати народний засіб від коронавірусу або біляш замість маски))) Стратегічно правильніше буде надати спецпропозицію або бонуси.
Наприклад, PornHub відкрив для людей в усьому світі безкоштовний доступ до преміум-підписки. Компанія закликає користувачів залишатися вдома під час карантину.
Маркетинг під час карантину PornHub
Таким чином, ми бачимо, що навіть в індустрії розваг для дорослих можна знайти етичний підхід до просування.
Ми вважаємо, що зараз компаніям важливо не конкурувати, а співпрацювати. Адже виживуть тільки ті компанії, які знайдуть нових партнерів та підлаштуються під реалії сучасності (вихід на онлайн-ринок)! Ну а якщо для цього Вам потрібна розробка інтернет-магазину або його розкрутка – звертайтеся!

Коментарі
webmaestro
Розробка та підтримка
Сергій:
Розкрутка та реклама
Олег:

Розробка, розкрутка та підтримка сайту

Ми не просто розробляємо сайти, ми створюємо ефективні інструменти для Вашого бізнесу.

facebook telegram viber smartphone
Бажаєте встановити наш додаток?