Ми в соціальних мережах
Я тут, тому що хочу:

Вірусний інтернет-маркетинг: цілі, методи, правила

6 хв. 16-08-2019

Вірусний інтернет-маркетинг — це просування бренду/товару/послуги самими представниками цільової аудиторії. Тобто користувачі рекламують продукт без традиційного опису, закликів до покупки, прямих посилань. Така реклама оригінальна і викликає резонанс. Вона повинна чіпляти людей і викликати бажання поділитися з друзями в соц мережах. Вірусна реклама може бути у вигляді: тексту, відео, аудіо, зображень, ігор, програм, електронних книг, флешмобів, креативних акцій, email-розсилок і т.д.

Які цілі переслідує вірусний маркетинг?

Якщо клієнту сподобався Ваш товар/послуга — він порадить його 2-3 друзям, якщо не сподобався — 10. Вірусний маркетинг в Інтернеті діє також за таким механізмом.
Мета вірусного маркетингу: знайти користувачів, які мають високу соціальну значущість (Social Networking Potential, SNP) і сформувати для них цікаву пропозицію. При цьому рівень їх зацікавленості впливатиме на кількість людей, з якими вони поділяться.

Які існують методи вірусного просування?

  1. Pass along (передача) — користувачі обмінюються самі між собою цікавою інформацією: картинками, відео та ін.
    Згадайте відеокліп PSY «Gangnam style», який отримав в Youtube понад 1 млрд переглядів.
    Pass along у вірусному маркетингу
  2. Incentivised viral (спонукання) — надання бонусу користувачам за якусь дію. У цьому випадку метою є не просування продукту, а побудова фундаменту для тривалих і вигідних відносин з цільовими споживачами.
    Найяскравіший приклад в соц мережах — пости типу «Підпишись, зроби репост і візьми участь у розіграші».
    Incentivised viral у вірусному маркетингу
  3. Undercover (прихований) — найефективніший спосіб вірусного маркетингу, який передбачає надання унікального контенту і нагнітання навколо нього інтриги.
    Наприклад, коли тільки з'явилася соціальна мережа Google+, щоб зареєструватися в ній, потрібно було отримати персональне запрошення.
    Прихований вірусний маркетинг

Правила ефективного вірусного маркетингу

  1. Простота поширення
    Створюйте такі рекламні послання, які легко поширювати. Наприклад, відсутність реєстрації для перегляду контенту, будь-то відео або стаття.
  2. Оригінальність і унікальність
    Пам'ятайте, що вірусне послання може спрацювати тільки один раз. Без оновлень така реклама довго працювати не буде.
  3. Швидкість поширення
    Вірусна реклама має лише 3 дні на поширення. Якщо за цей час вона не стане впізнаваною, то шансів на успіх немає. Для прискорення поширення можна залучити знаменитостей, така стратегія точно викличе довіру у цільових споживачів.
  4. Оптимізація
    Використовуйте хештеги, кнопки «Поділитися» і т.д. Таким чином Ви зробите контент більш доступним і простим в поширенні.
    Ці правила не працюють, якщо якість контенту залишає бажати кращого. Він повинен бути оригінальним і унікальним!

Де поширювати вірусну рекламу?

Після створення вірусного послання, потрібно запустити його — зробити «вірусний посів». При виборі майданчиків враховуйте особливості цільової аудиторії: стать, вік, інтереси, поведінку в Інтернеті. Для посіву використовують такі ресурси:

  • соц мережі;
  • блоги;
  • портали;
  • форуми;
  • відеоресурси (Youtube і т.д.).

Вірусний маркетинг: переваги і недоліки

До переваг вірусної реклами можна віднести:

  1. Економія коштів — користувачі самі безкоштовно поширювати інформацію.
  2. Підвищення лояльності ЦА — поширення реклами абсолютно природне, адже інформація цікава.
    Проводилось дослідження з приводу того, чи заважає користувачам реклама в соц мережах. І було визначено що заважає, але не вся. Тобто, реклама настирлива, але є й інша, яка не викликає негативних емоцій — вірусна.
    Чи заважає реклама в соц мережах
  3. Немає обмежень по цензурі та закону
    Деякі заборонені для поширення традиційними способами товари (наприклад, тютюн і алкоголь) отримали свою популярність в Інтернеті.
  4. Необмеженість реклами за часом
    Реклама на телебаченні транслюється тільки в певний час, а в Інтернеті вона не зупиняється. Люди діляться відеороликами в будь-який час доби та переглядають їх необмежену кількість разів.

Вірусна реклама може залишатися актуальною 2-3 роки.

Недоліки вірусної реклами:

  1. Необхідність використання інших рекламних каналів
    Не можна робити ставку лише на вірусний маркетинг. Потрібно використовувати й інші канали реклами. Також важливо, щоб продукт відповідав вимогам споживачів.
  2. Необхідність підтримувати інтерес
    Без нової інформації інтерес через 2 тижні впаде.
  3. Не можливість вплинути на вірусну рекламу
    Запустивши вірусну рекламу Ви не зможете на неї вплинути (змінити напрямок або розвиток подій). Тому потрібно все продумати заздалегідь.
  4. Вплив удачі
    Настрій ЦА неможливо передбачити. Тому навіть добре продумані рекламні кампанії можуть не принести потрібного ефекту.

Висновок

Зараз користувачі стомлені всюдисущою рекламою і надають перевагу ненав'язливій, яка привертає увагу на рівні емоцій. Вони із задоволенням діляться цікавим контентом з друзями та знайомими. Тому вірусна реклама стала одним з найефективніших методів просування в мережі.
Не існує секрету "вірусності" реклами. Можна зазнати невдачі навіть після ретельно продуманого маркетингового плану. А можна і навпаки — досягти вражаючих успіхів втіливши найнесподіваніші ідеї.

Коментарі
Потрібен ПРОФЕСІЙНИЙ сайт для Вашого бізнесу?
webmaestro
WebMaesto

Розробка, розкрутка та підтримка сайту

Ми не просто розробляємо сайти, ми створюємо ефективні інструменти для Вашого бізнесу.

facebook telegram viber smartphone