Чому не можливо завжди бути в ТОПі?
- Загальні роботи по SEO
- Як розставляти пріоритети?
- Чому може виникнути необхідність в доопрацюванні семантичного ядра?
- Чому може виникнути необхідність в доопрацюванні структури сайту?
- Чому може виникнути необхідність в дооптімізації текстового контенту?
- Чому SEO-аудит сайту потрібно проводити регулярно?
- Чому деякі роботи потрібно регулярно повторювати?
- Висновок
Ми часто чуємо від своїх замовників та потенційних клієнтів:
- «Мені вже одного разу оптимізували сайт, в абонентському SEO нема потреби»
- «Мені недавно робили SEO-аудит, навіщо знову робити?»
- «Навіщо знову збирати семантику? Нас цілком влаштовує зібрана рік тому»
- «Чому в SEO-звітах є пункти про оптимізацію заголовків, метатегів, текстів? Невже відразу не можна було зробити нормально?»
У цій статті ми розповімо, чому відразу не можна все зробити ідеально. Пошукове просування, як і будь-яка інша сфера, має свою специфіку.
Розкрутка сайтів – складний і багатогранний процес, який не приносить миттєвого ефекту, а результат залежить від багатьох зовнішніх чинників (зміни алгоритмів пошукових систем, попиту користувачів, розвитку сайтів конкурентів і т.д.).
SEO-спеціаліст завжди працює в певній невизначеності, тому йому потрібно знайти найкращий шлях. В таких умовах оптимальним рішенням буде ітераційний підхід.
Ітераційний підхід в SEO (від англ. Iteration – повторення) – розкрутка сайту одночасно з аналізом та зміною вже виконаних робіт.
Загальні роботи по SEO
Стандартна SEO-оптимізація включає такі роботи:
- пошук та виправлення технічних помилок;
- збір та групування семантики;
- оптимізація структури сайту на основі зібраної семантики;
- оптимізація заголовків/підзаголовків, метатегів (Title, Description);
- оптимізація контенту (текстів, зображень і т.д.);
- доробка внутрішньої перелінковки;
- поліпшення видимості сайту в пошуку;
- поліпшення юзабіліті (зручності використання сайту);
- зовнішня оптимізація (нарощування маси зовнішніх посилань);
- регіональна розкрутка;
- моніторинг результатів та коригування дій.
Дуже важливо регулярно відстежувати будь-які зміни й правильно розподіляти пріоритети.
Як розставляти пріоритети?
Універсальних правил не існує, адже кожен сайт унікальний по-своєму. Важливо визначити, які правки першорядні, а які другорядні.
Першорядні роботи:
- проведення SEO-аудиту сайту;
- аналіз ніші та конкурентів;
- виправлення критичних проблем (вивести сайт з-під фільтра, усунути проблеми з індексацією і т.д.).
Робити це слід негайно, інакше подальші роботи будуть марними.
Другорядні роботи:
- формування семантичного ядра та його кластеризація;
- оптимізація структури сайту;
- формування й впровадження шаблонів метатегів;
- оптимізація текстів;
- виправлення менш критичних помилок;
- зовнішня оптимізація.
Послідовність виконання робіт залежить від тематики ресурсу та масштабу семантичного ядра.
Чому може виникнути необхідність в доопрацюванні семантичного ядра?
Доопрацювання семантики може знадобитися якщо:
- Змінився асортимент пропонованих товарів/послуг.
- Змінився попит користувачів.
- З'явився або розширився інформаційний розділ (Блог, Новини, Корисні поради і т.д.).
Збирати заново семантику рекомендуємо раз на півроку-рік.
Чому може виникнути необхідність в доопрацюванні структури сайту?
Після повторного збору семантики може виявитися, що багатьох сторінок не вистачає. У такому випадку можуть знадобитися точкові зміни (окремі сторінки під певний тип продукції, додаткові рівні сторінок, сторінки фільтрів) або повна реструктуризація (в окремих випадках).
Чому може виникнути необхідність в дооптімізації текстового контенту?
Текстовий контент – це не тільки тексти в каталогах і заголовки, а й: метатеги, текстові блоки, описи товарів/послуг, текст в превью товарів, тексти та анонси до статей, текст у відгуках й коментарях та ін.
Ітераційний підхід найчастіше використовується при роботі з текстами. Адже те, як пошукові системи сприймуть ключові слова в текстах, можна дізнатися тільки після публікації.
Чому SEO-аудит сайту потрібно проводити регулярно?
Потрібно розуміти, що сайт постійно допрацьовується та наповнюється новим контентом, тому появи нових помилок уникнути не можливо. Потрібно періодично проводити перевірку сайту на наявність помилок і знову все виправляти. Тобто контроль технічного стану сайту повинен перейти в фоновий режим.
Чому деякі роботи потрібно регулярно повторювати?
Отже, всі критичні помилки були виправлені та проведена базова оптимізація. Далі потрібно діяти за принципом:
визначаємо кілька припущень ➠ тестуємо ➠ вибираємо найбільш вдалі
Якщо обсяг робіт великий, то кінцевий результат складно передбачити, тому слід діяти ітераціями:
аналіз стану сайту ➠ складання та впровадження пропозицій ➠ перевірка результату ➠ внесення змін
Висновок
Просування сайту передбачає постійний пошук прийнятного шляху для досягнення найкращого результату, а також систематичний аналіз та контроль стану ресурсу. Пошукова видача є нестабільним середовищем, адже алгоритми постійно оновлюються, інтент користувачів змінюється, конкуренти розвиваються. А ще з часом на сайті з'являються нові технічні помилки. Таким чином, ітераційний підхід – найідеальніший варіант роботи в нестабільному середовищі.
А які роботи по SEO проводите регулярно Ви? Поділіться з нами в коментарях.