Voice-friendly-ключі: що таке і як з ними працювати?
З ростом користувачів мобільних пристроїв зросла і популярність голосових помічників (Google Асистент, Аліса, Siri). Багато хто використовує їх для спрощення введення запиту в пошукову систему. Тому й виникло питання: а чи потрібно, і, власне, як оптимізувати сайт під голосові запити?
У цій статті ми розповімо про те, що таке голосові пошукові запити і як під них оптимізувати сайт.
Що таке voice-friendly-ключовикі?
Voice-friendly-ключі — це ключові слова з голосових запитів.
Голосові запити більш неформальні, ніж друковані.
Наприклад: в Google користувачі пишуть «телефон купити в Києві», а вголос вимовляють по-іншому: «Де купити телефон в Києві».
Для ключа «телефон» можна використовувати такі леми:
- найкращий/який краще;
- найдешевший;
- де можна/краще купити;
- де можна/краще замовити;
- як купити/замовити;
- скільки коштує/яка ціна;
- якого кольору краще купити;
- як пофарбувати/прошити інструкція;
- інтернет-магазин;
- де, навіщо, як, які, якими, якого і т.п.;
- де купити/знайти поблизу/недалеко від мене.
Леми — початкові форми ключових слів, наприклад для дієслів — інфінітив (замовити, купити і т.д.), для іменників — однина, називний відмінок (доставка, ціна, Україна і т.д.).
Завжди перевіряйте чи є попит на голосові запити у Вашій тематиці. Якщо попит є і частотність не маленька — контент однозначно потрібно оптимізувати під ці запити!
Що таке LSI-фрази?
Голосові запити завжди довші друкованих, адже їх простіше вимовляти ніж писати. Тому при голосовому пошуку частіше використовуються LSI-фрази.
LSI-ключі (latent semantic indexing, латентна семантика) — це близькотематичні ключові фрази, які доповнюють основний запит (наприклад, синоніми або слова суміжної тематики).
Використання близькотематичних лем робить текст більш зрозумілим, цікавим, грамотним, а головне — максимально задовольняє запит користувача.
Наприклад, сторінка сайту просувається по таким ключам: «купити Айфон недорого», «Айфон ціна», «Айфон на виплату». Для того, щоб написати хороший текст для цієї сторінки, потрібно використовувати такі синоніми та релевантні слова:
Шукати LSI-фрази можна за допомогою сервісу LSIGraph та пошукових підказок Google.
Як перевірити та зібрати voice-friendly-ключі?
Кожна тематика має свій набір ключів. Щоб зібрати їх, потрібно з'ясувати які розмовні фрази використовує Ваша аудиторія, для цього:
- провести мозковий штурм;
- опитати клієнтів/покупців;
- скористатися сервісами для збору семантики (наприклад, Serpstat, Keywordtool та ін.).
Збір voice-friendly-ключів за допомогою Serpstat: інструкція
- Зареєструйтеся або увійдіть у сервіс Serpstat. Додайте в проекти свій сайт.
- Перейдіть в розділ «Пошукові питання»: Аналіз ключових фраз/Контент-маркетинг/Пошукові питання.
- В поле введіть необхідну ключову фразу, виберіть країну та пошукову систему, натисніть «Знайти»:
- Сервіс видасть Вам найпопулярніші пошукові фрази. Також буде представлена діаграма, яка покаже які запити переважають:
- Далі представлені таблиці безпосередньо з ключовими словами, які можна використовувати для оптимізації контенту на сайті:
Збір voice-friendly-ключів за допомогою Keywordtool: інструкція
Тут взагалі все просто. Не потрібно ні реєструватися, ні додавати свій сайт. Можна навіть скористатися безкоштовною версією сервісу Keywordtool (просто не буде показуватися частотність запитів).
- Введіть ключовик, виберіть мову та натисніть Enter. Сервіс видасть всі пошукові запити у вкладочці «Keyword Suggestions»:
- А в другій вкладочці «Questions» будуть всі запити з питаннями:
- Виберіть найрелевантніші та додайте на відповідні сторінки свого сайту!
Куди можна додати voice-friendly-ключі?
Звичайно такі запити можна додати просто в текст сторінки, але найбільш органічно вони виглядатимуть в розділах типу:
- FAQ (Питання/Відповіді) або ЧаВо (Часті питання);
- Корисна інформація;
- Блог/Статті.
А ще на окремих сторінках сайту можна створити спеціальний модуль, оптимізований під голосові питання. Ось як це реалізували ми:
Модуль Faq на сайті Webmaestro
Такі розділи можна додати практично на будь-який сайт. Якщо сторінки будуть відповідати на запитання користувачів — вони стануть посадковими.
Детальніше про оптимізацію під голосовий пошук читайте в статті «[Voice Search] Як оптимізувати сайт для голосового пошуку?».
Висновок
Отже, тепер Ви знаєте як збирати voice-friendly-ключі (LSI та леми). Сміливо додавайте їх в контент сайту — на окремі сторінки або розділи. І буде Вам щастя! Залишилися питання чи потрібна розкрутка сайту — звертайтеся!