Вірусний інтернет-маркетинг: цілі, методи, правила

Вірусний інтернет-маркетинг — це просування бренду/товару/послуги самими представниками цільової аудиторії. Тобто користувачі рекламують продукт без традиційного опису, закликів до покупки, прямих посилань. Така реклама оригінальна і викликає резонанс. Вона повинна чіпляти людей і викликати бажання поділитися з друзями в соц мережах. Вірусна реклама може бути у вигляді: тексту, відео, аудіо, зображень, ігор, програм, електронних книг, флешмобів, креативних акцій, email-розсилок і т.д.
Які цілі переслідує вірусний маркетинг?
Якщо клієнту сподобався Ваш товар/послуга — він порадить його 2-3 друзям, якщо не сподобався — 10. Вірусний маркетинг в Інтернеті діє також за таким механізмом.
Мета вірусного маркетингу: знайти користувачів, які мають високу соціальну значущість (Social Networking Potential, SNP) і сформувати для них цікаву пропозицію. При цьому рівень їх зацікавленості впливатиме на кількість людей, з якими вони поділяться.
Які існують методи вірусного просування?
- Pass along (передача) — користувачі обмінюються самі між собою цікавою інформацією: картинками, відео та ін.
 Згадайте відеокліп PSY «Gangnam style», який отримав в Youtube понад 1 млрд переглядів. 
- Incentivised viral (спонукання) — надання бонусу користувачам за якусь дію. У цьому випадку метою є не просування продукту, а побудова фундаменту для тривалих і вигідних відносин з цільовими споживачами.
 Найяскравіший приклад в соц мережах — пости типу «Підпишись, зроби репост і візьми участь у розіграші». 
- Undercover (прихований) — найефективніший спосіб вірусного маркетингу, який передбачає надання унікального контенту і нагнітання навколо нього інтриги.
 Наприклад, коли тільки з'явилася соціальна мережа Google+, щоб зареєструватися в ній, потрібно було отримати персональне запрошення. 
Правила ефективного вірусного маркетингу
- Простота поширення
 Створюйте такі рекламні послання, які легко поширювати. Наприклад, відсутність реєстрації для перегляду контенту, будь-то відео або стаття.
- Оригінальність і унікальність
 Пам'ятайте, що вірусне послання може спрацювати тільки один раз. Без оновлень така реклама довго працювати не буде.
- Швидкість поширення
 Вірусна реклама має лише 3 дні на поширення. Якщо за цей час вона не стане впізнаваною, то шансів на успіх немає. Для прискорення поширення можна залучити знаменитостей, така стратегія точно викличе довіру у цільових споживачів.
- Оптимізація
 Використовуйте хештеги, кнопки «Поділитися» і т.д. Таким чином Ви зробите контент більш доступним і простим в поширенні.
 Ці правила не працюють, якщо якість контенту залишає бажати кращого. Він повинен бути оригінальним і унікальним!
Де поширювати вірусну рекламу?
Після створення вірусного послання, потрібно запустити його — зробити «вірусний посів». При виборі майданчиків враховуйте особливості цільової аудиторії: стать, вік, інтереси, поведінку в Інтернеті. Для посіву використовують такі ресурси:
- соц мережі;
- блоги;
- портали;
- форуми;
- відеоресурси (Youtube і т.д.).
Вірусний маркетинг: переваги і недоліки
До переваг вірусної реклами можна віднести:
- Економія коштів — користувачі самі безкоштовно поширювати інформацію.
- Підвищення лояльності ЦА — поширення реклами абсолютно природне, адже інформація цікава.
 Проводилось дослідження з приводу того, чи заважає користувачам реклама в соц мережах. І було визначено що заважає, але не вся. Тобто, реклама настирлива, але є й інша, яка не викликає негативних емоцій — вірусна. 
- Немає обмежень по цензурі та закону
 Деякі заборонені для поширення традиційними способами товари (наприклад, тютюн і алкоголь) отримали свою популярність в Інтернеті.
- Необмеженість реклами за часом
 Реклама на телебаченні транслюється тільки в певний час, а в Інтернеті вона не зупиняється. Люди діляться відеороликами в будь-який час доби та переглядають їх необмежену кількість разів.
Вірусна реклама може залишатися актуальною 2-3 роки.
Недоліки вірусної реклами:
- Необхідність використання інших рекламних каналів
 Не можна робити ставку лише на вірусний маркетинг. Потрібно використовувати й інші канали реклами. Також важливо, щоб продукт відповідав вимогам споживачів.
- Необхідність підтримувати інтерес
 Без нової інформації інтерес через 2 тижні впаде.
- Не можливість вплинути на вірусну рекламу
 Запустивши вірусну рекламу Ви не зможете на неї вплинути (змінити напрямок або розвиток подій). Тому потрібно все продумати заздалегідь.
- Вплив удачі
 Настрій ЦА неможливо передбачити. Тому навіть добре продумані рекламні кампанії можуть не принести потрібного ефекту.
Висновок
Зараз користувачі стомлені всюдисущою рекламою і надають перевагу ненав'язливій, яка привертає увагу на рівні емоцій. Вони із задоволенням діляться цікавим контентом з друзями та знайомими. Тому вірусна реклама стала одним з найефективніших методів просування в мережі.
Не існує секрету "вірусності" реклами. Можна зазнати невдачі навіть після ретельно продуманого маркетингового плану. А можна і навпаки — досягти вражаючих успіхів втіливши найнесподіваніші ідеї.
 
				 
                         
                                             
                                             
                                            