Етапи ефективного управління інтернет-магазином
Управління інтернет-магазином має багато нюансів, які впливають на рівень продажів. У цій статті ми розповімо:
- Як правильно управляти інтернет-магазином?
- Що потрібно знати і якими інструментами потрібно володіти?
- Які показники ефективності (KPI) потрібно використовувати?
Ефективне управління інтернет-магазином
- Залучення користувачів
Цей етап включає розкрутку інтернет-магазину в пошукових системах (SEO) і соц мережах (SMM) за допомогою інструментів інтернет-маркетингу.
Якщо стратегія просування інтернет-магазин розроблена правильно, то кількість трафіку буде поступово збільшуватися. Наступним кроком буде робота з потенційними покупцями. Тут важливо враховувати вартість залучення одного відвідувача:KPI: Вартість залучення 1 відвідувача = Загальні витрати на розкрутку/число відвідувачів за місяць
Розраховувати витрати на 1 відвідувача слід для кожного каналу просування окремо (SEO, SMM, Email-маркетинг і т.д.).
Рекомендовані інструменти:- для розкрутки (SEO): ScreamingFrog, KeyCollector, KeyAssort, Ahrefs, Serpstat, TopSite, Google My Business, Google PageSpeed та ін.;
- для реклами (PPC, КММ): Google Ads, Youtube, Facebook, Instagram, Gmail та ін.;
- для Email-маркетингу: SendPulse, MailChimp, GetResponse та ін.
- Утримання відвідувачів
Утримати відвідувачів можна за допомогою: цікавих пропозицій, високого рівня юзабіліті (зручності), дизайну, якісних фотографій, гарного функціоналу, детального опису товарів, зручної форми покупки та зворотного зв'язку. Інтернет-магазин повинен бути зручний і простий, зі зрозумілою навігацією, сучасним дизайном.KPI: середній час перебування на сайті, глибина перегляду, показник відмов.
Врахуйте, що для кожного товару і послуги ці показники індивідуальні.
Рекомендовані інструменти: Google Analytics, HotJar, push-повідомлення SendPulse та ін. - Аналіз якості користувачів
Адміністратор інтернет-магазину повинен аналізувати якість трафіку: чи правильно позиціонується компанія і чи відвідує сайт цільова аудиторія. Адже головна мета розробки інтернет-магазину − продажі, а не колекціонування трафіку.KPI: Конвертація відвідувачів в покупців = Кількість звернень/кількість відвідувачів
Рекомендовані інструменти: Google Analytics, Google Search Console та ін.
- Контроль роботи персоналу
Оцінка ефективності роботи менеджерів з продажу: наскільки співробітники підготовлені та володіють комунікативними навичками. Та й сам інтернет-магазин повинен підштовхувати до спілкування з продавцем. Наприклад, на всіх сторінках сайту повинна бути контактна інформація та зручна форма зв'язку, проводьте акції та розпродажі, пропонуйте програми лояльності.KPI: Ефективність роботи менеджера = Кількість продажів/кількість звернень
Після здійснення користувачем покупки, з ним і далі повинна проводитися робота для збільшення кількості товарів в кошику (cross-sell) або переконання покупця придбати дорожчу версію продукту (upsell). Наприклад, доцільно зробити email-розсилку з пропозицією придбати аксесуари для смартфона (навушники, карта пам'яті, чохол і т.д.) людині, яка вчора купила телефон.
Рекомендовані інструменти: push-повідомлення та email-розсилка SendPulse, MailChimp, GetResponse, SMS-розсилка ePochta, SendExpert та ін.
Висновок
Ми перерахували основні етапи ефективного управління інтернет-магазином, які сприятимуть підвищенню лояльності користувачів і, відповідно, зростанню продажів.
Хочемо зазначити, що ми вже неодноразово писали статті про способи збільшення продажів за допомогою сайту і будь-хто зможе знайти корисну для себе інформацію. Якщо потрібна допомога − звертайтеся!
відповісти