SMM: що, навіщо і чому?
SMM (Social Media Marketing) - просування товарів/послуг за допомогою соціальних мереж. Головні цілі SMM:
- Підвищення впізнаваності бренду.
- Зростання інтересу з боку покупців.
- Комунікації з наявними та потенційними клієнтами.
Активності в соціальних мережах дадуть можливість відчути Вашій аудиторії причетність до Вашої компанії. А ще Ви поліпшите свій сервіс і підвищите лояльність.
Але, спочатку Ви повинні визначити чи потрібні соц. мережі Вашому бізнесу, чи є там Ваша цільова аудиторія.
У SMM найбільше значення мають:
- якісний контент;
- постійна робота;
- робота з негативом.
Як почати SMM стратегію?
Яка мета - До кого йти - Куди йти - Як йти
- Визначте що Ви хочете досягти (Яка ціль?)
- Визначте свою цільову аудиторію (До кого йти?)
При визначенні цільової аудиторії керуйтеся наступними параметрами: стать, вік, інтереси, найближче оточення.
Не всі Ваші покупці є Вашими споживачами. Можливо вони придбали Ваш товар в подарунок чи ін. Але втрачати таких покупців не потрібно.
SMM не тільки підвищить впізнаваність Вашого бренду, а й вплине на ранжування сайту в пошуковій видачі.
Детальніше в статті «Взаємодоповнюючий тандем SMM і SEO».
- Визначте які соц мережі для цього краще підходять (Куди йти?)
При виборі майданчиків не намагайтеся бути всюди. Проведіть аналіз для визначення тільки тих соціальних мереж, які вважає за краще Ваша цільова аудиторія і зареєструйтеся саме там. Найпопулярнішими є: Facebook, Twitter, Youtube, Інстаграм, Linkedin. Наприклад, на Facebook сидить лише платоспроможна аудиторія. Twitter - найпопулярніший мікроблог. Youtube - найкращий відеохостинг.
Завжди розміщуйте посилання на соц мережі на Вашому сайті.
Подивитися з яких соціальних мереж на Ваш сайт найбільше відвідувачів можна в Google Analytics.
- Створіть контент-стратегію і план залучення клієнтів (Як йти?)
Після визначення інтересів своєї цільової аудиторії Ви зрозумієте який контент потрібен - теми і вид подачі:
- конкурси, акції, розіграші, бонуси;
- спецпроекти;
- серії корисних статей, майстер-класи, відеоролики і т.д.
Наповнюючи свою групу в соц мережах корисною і цікавою інформацією, до Вас будуть додаватися друзі друзів.
Пости повинні бути короткими і інформативними з картинками чи відеороликами. Оновлюйте контент не більше 3 разів на день.
Соц мережі - це місце відпочинку користувачів, а не покупок. Тому не нав'язуйте їм купити у Вас щось.
Обов'язково заповніть сторінку компанії і сторінку співробітника, який веде її.
- Підтримуйте SMM-кампанію двосторонньою комунікацією.
Присутність в мережі має бути регулярним. Вся інформація, яку Ви постите повинна розлетітися мережею. Якщо це не так, потрібно проаналізувати, що Ви робите неправильно. Можливо слід провести який-небудь конкурс чи ін.
Висновок
SMM-фахівцю для ефективної комунікації слід «включати» звичайну людину: менше загальних фраз і шаблонів, менше продажів, менше контролю і т.д. Така стратегія створює бар'єри спілкування навіть в реальному житті. Уявіть, що Ви просто розмовляєте з людиною.
Ну і звичайно ж, не забувайте, що ваше перебування в мережі має бути постійним!