ТОП10 SEO-трендів 2020: як залишатися на плаву?
- Які тренди просування в Google актуальні у 2020 році?
- Створення високоякісного контенту
- Оптимізація під користувача, а не пошуковики
- Дотримання вимог E-A-T
- UX and technical SEO
- Мобільна оптимізація сайту
- Правильна мікророзмітка
- Оптимізація контенту під Google Knowledge Graph
- Link Building
- Видача з нульовими кліками
- Спрощення SEO-завдань за допомогою програмних методів
SEO-фахівці з усього світу відзначають монополізацію видачі пошуковими системами, тобто прагнення отримати якомога більше трафіку на власні ресурси. А також зростання впливу на просування: авторитету і популярності бренду, швидкості завантаження сайту, наявності якісного мобільного адаптації.
Отже, в цій статті ми детально розглянемо яким основним вимогам потрібно відповідати, щоб залишатися в ТОПі пошукової видачі й у 2020 році.
Які тренди просування в Google актуальні у 2020 році?
Створення високоякісного контенту
Контент – це єдине в SEO, що не перестане бути актуальним НІКОЛИ. Тут маються на увазі не лише тексти, а й структура сайту, внутрішня перелінковка, зовнішні посилання і т.д.
Тому у 2020 році потрібно писати багато цікавого та корисного контенту. Використовуйте більше longtail-запитів (низькочастотних запитів з довгим хвостом), щоб краще розкрити тему, яка цікавить користувачів. Детальніше читайте в статті «Просування сайту по низькочастотних запитах».
Прагніть до того, щоб Ваш контент був найкращим по всьому Інтернету, а не тільки серед конкурентів.
Ми вважаємо, що 2020 рік стане кінцем одержимості ключовими словами та початком фокусування на тематиці контенту. Пора припиняти створювати контент орієнтований на одне ключове слово, а розкривати тему повністю!
Щоб створити добре осмислений і структурований контент, який закриє всі питання користувачів і буде відповідати потребам бізнесу, слід розуміти те, яка інформація користувачеві знадобиться далі.
Головне не забувати, що ніщо у світі не вічне – інтент може змінитися або Ваш конкурент зробить краще. Слідкуйте за цим, і, при потребі, покращуйте свій контент!
Також не забувайте про канібалізацію контенту – стежте за тим, щоб в декількох статтях мова йшла про одне й те ж. Це створить конкуренцію між ними.
Що стосується міжнародних сайтів, пора починати локалізувати контент під кожну країну окремо з урахуванням норм мови.
Оптимізація під користувача, а не пошуковики
У жовтні 2019 року Google ввів новий алгоритм – BERT, який допомагає пошуковій системі краще розуміти запити користувачів та надавати найбільш релевантні результати. Це не означає що потрібно оптимізувати сайт під цей алгоритм, а зосередитися на оптимізації контенту під користувачів.
Впровадження цього алгоритму показує наскільки Google намагається зрозуміти намір користувачів і природну мову, а не просто підбирає сторінки з певними ключовими запитами.
Таким чином у 2020 очікується, що:
- будуть добре ранжуватися сторінки з якісним контентом, написаним під користувача;
- інструменти для збору та аналізу ключових слів поступово будуть втрачати свою актуальність.
Щоб зрозуміти потреби аудиторії, потрібно буде спілкуватися з нею, а не просто збирати ключові запити. А ще важливо не просто продати товар/послугу, а забезпечити післяпродажну підтримку та обслуговування.
Детальніше про те, як оптимізувати сайт під BERT читайте в статті «BERT: нове оновлення алгоритму Google. Як діяти далі?».
Дотримання вимог E-A-T
У 2020 році Google продовжить враховувати репутацію компаній та авторів контенту (вимоги E-A-T – Експертність-Авторитетність-Достовірність).
Навряд чи компанії, які мають проблеми з авторитетом, підтримкою клієнтів та іншими показниками надійності, довго протримаються. Тут важлива не тільки робота з позитивними відгуками про компанії, але й усунення технічних помилок на сайті. Особливо це відноситься до YMYL-компаній (Your Money or Your Life), тобто таких, які можуть вплинути на життя, здоров'я або добробут клієнтів (новинні та фінансові ресурси, сайти медичної та юридичної тематики, державні установи та організації і т.д.).
Детальніше про оптимізацію YMYL-сайтів читайте в статті «MUST HAVE для YMYL-сайтів: як заслужити авторитет у Google?».
UX and technical SEO
Що може бути важливіше користувацького досвіду (User Experience)? Ідеальним повинно бути все: сніпет в пошуковій видачі, контент, оформлення посадкових сторінок, комунікація після того, як користувач покинув сайт (email-розсилка, ремаркетинг і т.д.). Подумайте що потрібно зробити, щоб відвідувачам сподобався Ваш сайт?!
Що стосується технічного SEO – важливо забезпечити високу швидкість завантаження сторінок сайту. До того ж, тепер Google додав цей показник і в Google Search Console:
Тенденції йдуть в сторону широкого застосування JavaScript та прогресивних веб-додатків (PWA).
Мобільна оптимізація сайту
Якщо мова йде про розробку сайту, то потрібно починати з мобільної версії. Ну а якщо сайт вже є, і він не адаптований під мобільні пристрої – дійте негайно!
Важливо, щоб мобільна версія сайту містила всю інформацію, яка є на десктопній версії.
Правильна мікророзмітка
Структуровані дані допомагають пошуковим системам краще зрозуміти яка інформація розташована на сторінці, і як вона пов'язана з іншими сторінками сайту. Правильна мікророзмітка дозволяє привабливо оформляти контент для будь-якої пошукової системи, соц мережі або чату, голосового помічника.
У 2020 році SEO-фахівці почнуть використовувати мікророзмітку для розширення аналітики, щоб зрозуміти, яка частина контенту привертає більше уваги, і на основі цих даних будуть розробляти маркетингові та контент-стратегії.
Постійно з'являються нові типи мікророзмітки, і за цим потрібно стежити, адже можливо скоро з'являться й ручні фільтри за неправильне їх використання.
Оптимізація контенту під Google Knowledge Graph
Ми вже писали про Knowledge Graph (граф знань) і як оптимізувати контент під нього в статті «Граф знань Google: що це таке і як туди потрапити». Нагадуємо, що чітких інструкцій як потрапити в блок швидких відповідей Google не дає. Але є певні рекомендації по оптимізації контенту:
- структуруйте текст (заголовки, списки, зображення);
- використовуйте ключі в Title, заголовках, тексті;
- використовуйте більше питальних запитів в заголовках (наприклад, «Як», «Де», «Скільки» і т.д.);
- давайте розширені відповіді на питання.
Від такої оптимізації виграють всі – і Ви, і відвідувачі Вашого сайту, і пошукові системи.
Link Building
У 2020 році доведеться зосередитися на розміщенні посилань, які принесуть трафік і поліпшать впізнаваність компанії, а не просто для нарощування маси посилань. Добре будуть працювати гостьові пости і статті на авторитетних майданчиках (аутріч), крауд-маркетинг (форуми, блоги, соціальні мережі, сайти відгуків, сайти пошуку роботи, інтернет-каталоги, коментарі і т.д.).
Про актуальність лінкбілдінгу ми писали ще у 2018 році в статті «Актуальність просування сайту посиланнями (LinkBuilding)».
Видача з нульовими кліками
У 2020 році будуть зростати взаємодії користувачів з сайтом безпосередньо в пошуковій видачі, тобто без переходу на сайт. Не варто боятися цього і бути готовим: покращувати сніпети, мікророзмітку, фавіконки та ін.
Спрощення SEO-завдань за допомогою програмних методів
Трудомісткі SEO-завдання можна скоротити за допомогою мов програмування Python і R. Наприклад, можна вдосконалити програму для звичайного SEO-аудиту об'єднавши різні джерела даних. У будь-якому випадку вміння програмувати піде SEO-фахівцям тільки на користь.
Залишилися питання, потрібна консультація або розкрутка сайту – звертайтеся!