Оновлений Google Search Console: огляд функцій в 2020
Представники Google оголосили про початок впровадження оновленої панелі для веб-майстрів Google Search Console ще у січні 2018 року. Спочатку протестувати його мали можливість лише підтверджені користувачі, а потім й всі власники сайтів.
Оновлення були дійсно масштабними, адже зміни торкнулися не тільки інтерфейсу, але й можливостей сервісу.
Перевірка URL
Дуже зручний інструмент для оцінки актуального стану конкретної сторінки в індексі й на сайті. Може також використовуватися для подачі сторінки на індексацію та переіндексацію.
- Інструмент «Перевірка URL в індексі» дозволяє з'ясувати:
- дату останнього сканування;
- яким ботом була просканована сторінка;
- як була знайдена сторінка;
- канонічну сторінку;
- дані про блокування;
- наявність сторінки в індексі;
- що можна поліпшити.
Тут міститься інформація саме про останню проіндексовану версію сторінки. Якщо ж Ви виправили помилку і хочете ще раз перевірити чи все гаразд, Ви можете дізнатися інформацію про поточну версію сторінки безпосередньо на сайті.
- Інструмент «Перевірити сторінку на сайті»
Після перевірки сторінки в індексі Google, перевірте її на сайті:
З'явиться 2 вкладки («Використовувати дані з індексу Google» і «Виконати перевірку»):
Перемикаючись між цими вкладками можна перевірити чи все виправлено. - Інструмент «Запросити індексування»
Даний інструмент дозволяє відправити запит в Google на індексацію сторінки:
Цей інструмент має багато нюансів детальніше про які дізнаєтеся в Довідці Search Console.
Звіти про індексування та ефективність
Раніше графік звітів про індексування та ефективність виглядав так:
В оновленому інтерфейсі він має такий вигляд:
Дуже зручно, що на графіку тепер за замовчуванням показуються дані за останніх 90 днів, замість 28.
Далі в новій версії знаходиться графік індексування відправлених URL, який показує не тільки загальну кількість проіндексованих сторінок, але і які з них були з помилками:
Раніше цей графік мав такий вигляд:
А ще ліве бічне меню тепер можна згорнути, що полегшить роботу з графіками:
Звіт про ефективність (Performance)
Цей звіт допомагає поліпшити позиції сайту, адже дозволяє дізнатися:
- які запити вводять користувачі на різних пристроях (ПК, телефон, планшет);
- звідки приходять нові відвідувачі;
- по яких запитах показується сайт;
- як пошуковий трафік змінюється з часом;
- мінімальний та максимальний CTR сторінок у видачі Google;
- найпопулярніші сторінки сайту та їхні позиції у видачі.
Ще один плюс — тепер період перегляду графіка ефективності може становити 16 місяців, а раніше був 90 днів.
А ще в цьому звіті з'явилися зручні фільтри:
- За типами пошуку (Веб, Зображення, Відео)
- Діапазон дат (Остання дата, Останні 7 днів, Останні 28 днів, Останні 3 місяці і т.д.):
Під графіками з'явилися вкладки «Запити», «Сторінки», «Країни», «Пристрої», «Вид в результатах пошуку», «Дати»:
Звіт про індексування (Покриття або Coverage)
Даний звіт оновився візуально і став симбіозом звіту про індексування та помилки сканування:
Старий звіт про статус індексування:
Старий звіт про помилки на сайті:
Ще одна корисна фішка — під графіком є таблиця, де знаходиться інформація про те, чому сторінки не були проіндексовані:
Файли Sitemap
За допомогою даної функції можна додати нову карту сайту, дізнатися про вже додані карти сайту та помилки в них.
Для сайтів, які мають багато карт можлива фільтрація даних. Якщо карта має помилки, то вони будуть вказані разом з причиною виникнення.
Інструмент Вилучення (Removals)
Нарешті перенесений зі старої версії GSC інструмент «Видалення» (Removals), за допомогою якого можна відправити запит на видалення певного URL сайту з індексу Google:
Зручність для мобільних пристроїв (Mobile Usability)
Цей звіт надає дані про сторінки, які не адаптовані під мобільні пристрої. Графік показує кількість сторінок з помилками і без них:
У таблиці нижче представлена інформація про помилки та шляхи їх усунення:
Звіт по «Хлібним крихтам» (Breadcrumbs або Ланцюжки навігації)
В оновлену консоль доданий новий звіт — по «хлібним крихтам», за допомогою якого можна дізнатися та виправити проблеми з відображенням цього типу структурованих даних в пошуковій видачі.
Заходи, вжиті вручну (Manual actions)
У цьому розділі показується інформація про ручні санкції застосовані до сайту.
Добре коли їх немає)) Якщо ж у Вас виникли проблеми — дізнайтеся більше в офіційній Довідці.
Звіт по посиланнях (Links)
В оновленому GSC, на відміну від старої версії, значно розширився звіт по посиланнях: інформація про внутрішні та зовнішні посилання міститься в одному звіті, розбитому на 2 таблиці. Кожна таблиця має можливість фільтрації даних та вивантаження до 1000 рядків.
У звіті представлена інформація про:
- сторінки, на які найчастіше посилаються (для зовнішніх та внутрішніх посилань);
- сайти, які найчастіше посилаються;
- найпопулярніші тексти посилань.
Така інформація буде дуже корисна для оптимізації та розкрутки сайту:
- для аналізу маси посилань та її покращення;
- для опрацювання списку анкорів посилань;
- для правильного розподілу внутрішньої ваги (внутрішньої перелінковки).
Інші звіти в GSC
Також коротко хочемо описати й інші інструменти з розділу «Покращення».
Скрин
- Швидкість (Speed)
Цей звіт допоможе оцінити швидкість завантаження сторінок сайту та усунути проблеми. Інструмент містить посилання на PageSpeed Insights, в якому будуть рекомендації щодо прискорення. - Часті запитання (FAQ)
Тепер в GSC стала доступна статистика по FAQ-формату структурованих даних (часто задаваних питань). Детальніше в Довідці: https://developers.google.com/search/docs/data-types/faqpage. - Логотипи (Logos)
Потрібно вказати зображення для Google, яке він буде використовувати в якості логотипу компанії. Детальніше в Довідці: https://developers.google.com/search/docs/data-types/logo. - Продукти (Products)
Даний звіт показує правильність використання розмітки для продуктів. Детальніше в Довідці: https://developers.google.com/search/docs/data-types/product. - Фрагменти відгуків (Review snippets)
Звіт показує чи є помилки в розмітці рейтингів (зірки, оцінки). Детальніше в Довідці: https://developers.google.com/search/docs/data-types/review-snippet. - Структуровані дані (Unparsable structured data)
У цьому звіті перераховані структуровані дані, знайдені на сайті, які не вдалося проаналізувати через серйозні синтаксичні помилки. Детальніше в Довідці: https://support.google.com/webmasters/answer/9166415?hl=ru&ref_topic=9350399.
Висновок
Оновлений Search Console став набагато зручнішим, особливо після останнього додавання функціональних можливостей. Одними з найбільш корисних функцій вважаємо можливість перевірки сторінки в онлайн-режимі («Перевірка URL-адреси»), що дозволяє побачити як пошуковий бот бачить сторінку в даний момент, і функція видалення непотрібних сторінок з індексу («Вилучення»). Така інформація буде дуже корисною для оптимізації сайту та покращення його позицій в пошуку.
Приємно те, що розробники GSC не зупиняються і постійно допрацьовують функціонал — покращують наявний і створюють новий...❤