Ми в соціальних мережах
Я тут, тому що хочу:

Онлайн-бізнес під час війни в Україні: як утримаються на плаву в 2022 році

5 хв. 27-05-2022

Щоб економіка України на тлі війни стабілізувалася, потрібно якнайшвидше відновити функціонування бізнесу. Зробити це, звісно, дуже складно. У цій статті ми розповімо, як збільшувати інтернет-продажі під час війни. Наші поради допоможуть не лише утриматися на плаву, а й залучити нових клієнтів.

Спочатку була криза 2014 року під час збройного конфлікту на Донбасі, потім через пандемію Covid-19 у 2020 році. Зараз же багато українських компаній переживають найбільшу кризу через повномасштабне вторгнення Росії. Ми хочемо поділитися з вами порадами, які допомогли багатьом пережити всі попередні кризи і можуть застосовуватися в сучасних реаліях.

З чого почати?

Починати повертатися у звичайне життя варто з визначення того, на що ви можете і не можете вплинути. Якщо бізнес не почне трансформуватися та шукати нові можливості, майбутнього в нього немає. Потрібно вміти адаптуватися до реалій сучасності. Підприємцям рекомендуємо розширювати свою діяльність у двох напрямках:

  1. всередині України;
  2. на закордонний ринок (якщо є така можливість).

Як розвивати онлайн-бізнес в Україні?

Маючи свій інтернет-магазин або сайт послуг, ви напевно встановили на нього сервіс аналітики Google Analytics і панель для веб-майстрів Google Search Console. З допомогою їх ви зможете дізнатися рівень попиту на ваші товари/послуги, за якими вас знаходять, джерела трафіку, поведінку відвідувачів на сайті і т.д.

Зараз багато ніш спостерігають значне падіння трафіку, однак залишилися й ті, у кого він не змінився і навіть виріс. Багато наших клієнтів розкрутка сайту яких практично не припинялася з початку війни спостерігають таку картину:

Ефективність інтернет-магазину автозапчастин:

Ефективність інтернет-магазину запчастин під час війни

На графіку ви бачите різке падіння трафіку 24 лютого 2022 року та поступове його відновлення.

За час війни особливо зріс попит на товари першої необхідності, електроніку, одяг, автозапчастини, медичні товари, зоотовари, дитяче харчування, підгузки, повербанки, генератори, тактичний одяг та взуття, спальні мішки та ін. Популярність цих ніш зросла мінімум у 2,5 раза. Своєю чергою, знизився попит і не поспішає рости на: меблі, предмети розкоші, будівельні матеріали тощо.

Ось для порівняння ефективність інтернет-магазину меблів:

Ефективність інтернет-магазину меблів під час війни

Трафік відновлюється, але не такими темпами, якими б хотілося.

Для визначення популярності пошукових запитів в інтернеті рекомендуємо скористатися таким сервісом, як Google Trends. Введіть запит і виберіть країну, після чого вам буде надана інформація про кількість запитів. Ви зможете проаналізувати динаміку популярності запиту по кожному регіону:

Google Trends

Регіони в Google Trends

Перед тим, як йти на новий ринок збуту або створювати нові продукти, дайте собі відповідь на такі питання:

  1. Яку користь я можу принести людям (яке моє УТП)?

    Цінність вашої пропозиції має бути набагато вищою, ніж у конкурентів, адже сьогодні важливо залучити та утримати кожного клієнта. Тому ретельно опрацюйте своє послання до потенційних клієнтів, щоб вони вибрали саме вас.

  2. Які товари/послуги я пропоную?

    Під час війни для розкрутки онлайн-магазинів довгострокові стратегії не принесуть хорошого результату. Тому потрібно зосередитись на тактичних діях: адаптувати бізнес, змінити товари та послуги.

  3. На якому рівні я перебуваю і хто мої конкуренти?

    Проаналізуйте своє місце в ніші та основних конкурентів (за допомогою спеціалізованих SEO-сервісів та вручну). Для цього можна використовувати такі сервіси: Serpstat, Ahrefs, SEM Rush, Majestic та ін.

  4. Навіщо мені це потрібно?

    Визначте, які показники будуть говорити про ефективність вашої роботи. Для цього потрібно встановити системи веб-аналітики на веб-сайт: Google Analytics, Google Search Console, HotJar та ін.

  5. Хто моя цільова аудиторія (ЦА)?

    Формування УТП (унікальної торгової пропозиції) має ґрунтуватися на потребах потенційних покупців. Детальніше про пошук цільової аудиторії читайте у нашій статті «Визначення та сегментація цільової аудиторії в інтернет-маркетингу».

  6. Які джерела трафіку я використовуватиму?

    Визначте, які канали трафіку найефективніші для вашої ніші (звідки аудиторія переходить на ваш сайт): органічний пошук, соціальні мережі, реклама, email-розсилка, реферальні посилання, ін.

  7. Якими інструментами я розкручуватиму сайт?

    Проаналізуйте, що краще підходить для просування вашого сайту: пошукова розкрутка, контекстна або медійна реклама, прайс-агрегатори, реклама в соціальних мережах, розсилка та ін. Найкраще це працює в комплексі.

Як вийти на світовий ринок?

Вийти на світовий ринок

Для конкурентного аналізу добре підходить сервіс Similarweb. Наприклад, ви плануєте заходити на ринок Польщі. У сервісі вибираєте google.pl і вам видає найпопулярніші ресурси в Польщі: allegro.pl, pl.wikipedia.org, onet.pl, youtube.com, facebook.com. Більшістю із них українські бізнесмени вміють користуватися. Починати освоювати польський ринок рекомендуємо з Allegro. Це величезний маркетплейс, який містить пропозиції щодо продажу товарів з різних категорій. І взагалі, якщо хочете швидко вийти на зовнішній ринок, то насамперед звертайте увагу на найбільші платформи електронної комерції. Наприклад, Amazon, Ebay, Aliexpress, Wildberries, Joom та ін. Якщо говорити про внутрішній ринок, то в Україні найбільшою популярністю користуються такі маркетплейси: Rozetka, Prom, Епіцентр, Allo, Kasta, Zakupка, Shafa, Skidka, Bigl, F.ua та ін. Всі вони володіють функціоналом для аналітики, що містить інформацію про продаж. Також є можливість налаштувати внутрішню рекламу.

Визначити цільову аудиторію складніше, бо маркетплейси не дають цього розуміння. Тому потрібно максимально багато спілкуватися зі споживачами. Існують сервіси, які допомагають краще зрозуміти ЦА: ThinkWithGoogle, Google Marker Finder, TikTok Creators Portal, Facebook for Industries. Так ви зможете дізнатись, де буде попит на ваші товари/послуги. 

При просуванні на світові ринки перешкодою може стати мовний бар'єр.

Висновок

Під час війни всі процеси в країні прискорюються. Наприклад, якщо раніше запуск нового продукту займав від 3 місяців до року, то зараз — близько 2 тижнів. Така швидкість має і переваги, й недоліки: все робиться швидше, але й люди швидше вигорають. Врахуйте це у своїй роботі.

Якщо потрібна допомога у виборі найефективніших джерел трафіку та інструментів розкручування вашого сайту — звертайтесь!

Коментарі

Розробка, розкрутка та підтримка сайту

Ми не просто розробляємо сайти, ми створюємо ефективні інструменти для Вашого бізнесу.

Розробка та підтримка
Сергій:
Розкрутка та реклама
Олег:
facebook telegram viber smartphone
Бажаєте встановити наш додаток?