Стан ринку SEO в Україні під час війни
Немає такого українця, на якому б війна не залишила сліду. Багато людей загинули, втратили близьких, все майно, заощадження, роботу та ін. Не менший вплив війна має й на український бізнес та ринок послуг у сфері просування сайтів.
Що змінилося у SEO?
Загалом принципи SEO не змінилися:
- актуальність оптимізації голосового пошуку;
- акцент на адаптивності та мобільної версії сайту;
- релевантність запитів користувачів;
- постійна робота над поліпшенням семантики;
- якісний та актуальний контент;
- активності у соціальних мережах;
- необхідність розкрутки в локальній видачі і т.д.
Також як ніколи актуальною є необхідність розкрутки української версії сайту, адже значно зросла кількість запитів українською мовою.
Перевчаємось писати пошукові запити в Google українською мовою!
Змін зазнав швидше сам онлайн-бізнес:
- у всіх інтернет-магазинах просів трафік;
- значно скоротився бюджет на розкрутку та рекламу;
- SEO-компанії переорієнтувалися на Захід;
- багато хто переїхав працювати до Європи;
- виникли проблеми з доставкою товарів до деяких регіонів України.
Війна рано чи пізно закінчиться, електронна комерція відновить оберти та навіть зросте, з'явиться багато нових можливостей. Вже зараз багато компаній цікавляться виходом на ринок Європи і адаптовують свій бізнес під сучасні умови.
Значних змін зазнав список сервісів для розкрутки сайтів, що використовуються в Україні. Багато SEO-фахівців склали свої списки російських сервісів, з якими відмовляються працювати. Натомість вони знайшли нічим не гірші західні чи українські аналоги. Міжнародні SEO-сервіси навіть надали українцям безкоштовний період користування (Grammarly, Serpstat, SE Ranking тощо).
Українські SEO-фахівці відмовилися працювати з російськими проєктами та з тими, хто підтримує війну. Якщо ж клієнт залишає ринок Росії, то співпраця з ним продовжується.
Webmaestro на стороні України та проти війни, тому свідомо відмовляємось від співпраці з російськими та білоруськими компаніями!
На чому зосередитись SEO-компаніям?
Зараз потрібно приділити максимум уваги:
- збереженню нинішніх клієнтів, які залишилися працювати або відновлюватимуть роботу;
- збереженню всього штату співробітників;
- створенню нових послуг, розширенню штату;
- участі у житті країни: захисті, волонтерській роботі тощо;
- розкрутці власного бренду;
- виходу на міжнародний ринок та впровадження нових мовних версій на сайті.
У результаті багато хто зрозумів, що працювати на західний ринок не так вже й страшно і складно, варто тільки почати. Тут варто зазначити, що головним «каменем спотикання» може стати мовний бар'єр.
Висновок
Сучасний бізнес не в кращому становищі. Війна вносить деякі обмеження та невпевненість у завтрашньому дні. Але незалежно від того, наскільки нам складно, треба рухатися далі. Без уміння пристосовуватись утриматися на ринку складно. Слідкуйте за ринком, проводьте оптимізацію витрат, зосередьтеся на досягненні короткострокових цілей, все це сприятиме побудові ефективних стратегій маркетингу в умовах кризи.