Визначення та сегментація цільової аудиторії в інтернет-маркетингу + ІНФОГРАФІКА
Знання своєї цільової аудиторії (потенційних покупців) допоможе краще налагодити взаємодію з нею. Чим краще Ви це зробите — тим більше буде довіри до Вас. Чим більше довіри, тим легше здійснювати продаж товарів/послуг.
У цій статті ми опишемо, як побудувати довірливі відносини. Як сегментувати і визначити портрет потенційного покупця, щоб правильно провести його по воронці продажів.
Що таке сегментація аудиторії?
Групи людей, об'єднані спільними інтересами, називаються сегментами. Вони можуть жити в одному місті, мати однаковий графік роботи, 30% — жінки, 70% — чоловіки.
Ви повинні розуміти — це тільки перерахунок характеристик, за допомогою яких проводиться сегментація аудиторії.
Які характеристики дивитися:
- географічне розташування;
- соціально-демографічне становище;
- поведінка;
- володіння мовами;
- сезонність;
- дохід.
Ви можете виділити більше характеристик: найпопулярніші товари, кількість продажів, ключові запити в AdWords, статистика Google Analytics та ін.
Сегментація аудиторії дасть розуміння про те, скільки потенційних покупців є на ринку, скільки конкурентів і який попит на товар.
Як проводять сегментацію?
Визначте головні критерії сегмента:
- демографічні: вік, стать, освіта, інтереси;
- психологічні: прагнення, страхи, що стимулює здійснювати покупки;
- географічні: місце проживання, мова.
Важливо дізнатися досвід користування Інтернетом:
- час перебування в Інтернеті;
- місце здійснення транзакцій (робота, будинок, в дорозі);
- пристрій з якого здійснюються заходи на сайт (ПК, смартфони, планшети).
Визначте об'єм ринку:
- попит на товар/послугу;
- розмір ринку (ціна, аудиторія, дистрибуція);
- відстежте в Google Trends сезонність попиту;
- відстежте частотність ключових запитів (GoogleAdwords, YandexWordstat);
- проведіть аналіз пошукових запитів (Serpstat).
Якщо у аудиторії ще не сформований попит на пропонований Вами товар, слід промоніторити соціальні мережі та виявити чи є потреба в них взагалі.
Як визначити потребу кожного сегменту?
- Визначте потреби сегментів (функціональні або емоційні).
Функціональні потреби сприяють підтримці нормального життя і діяльності людини (ліки, продукти та ін.).
Емоційні потреби впливають на психологічний стан людини (наприклад, одяг, щоб комусь сподобатись) і соціальне схвалення (наприклад, крутий Iphone, щоб стати частиною багатої тусовки). - Визначте очікування від товару/послуги.
Що отримає покупець придбавши Ваш товар/послугу? Пам'ятайте, ціна на товар прямо пропорційно впливає на очікування від нього. - Визначіть причини, через які потенційний покупець може відмовитися від придбання товару/послуги.
Категорії причин відмови:
- покупця не цікавлять переваги товарів, які Ви пропонуєте;
- покупець вже отримав переваги купивши товар іншого виробника;
- покупець не вірить в переваги виробника;
- покупцеві складно почати користуватися товаром/послугою іншого виробника;
- покупець не розуміє як користуватися Вашим товаром/послугою.
Визначте основну групу і залиште тільки кілька або один сегмент з найбільшим потенціалом (ЦА).
Характеристики цільових аудиторій:
- максимальний прибуток від цільового сегмента;
- доступність доставки;
- перспективність;
- рентабельність інвестицій;
- конкурентність;
- чи відповідає сегмент цілям бізнесу.
Розробіть шаблон дій цільового покупця від етапу знайомства з продуктом до його покупки (customer journey map). Залежно від кроку, ми підберемо інструменти для комунікацій з клієнтом.
Сегментація допоможе зосередитися на певній аудиторії, що має однакові мотиви і характеристики.
Як створити портрет цільової аудиторії?
Представника цільового сегмента називають персоною (клієнт, який потребує ваш продукт).
Моделювання портрета персони дозволить:
- Натиснути на «біль» людини і сформувати потрібну унікальну торгову пропозицію (УТП).
- Виявити канали розкрутки (контекстна реклама, соц мережі, пошукове просування).
- Створювати релевантну рекламу.
- Персоналізувати рекламні оголошення.
- Зробити з клієнта постійним покупцем.
Портрет покупця враховує:
- Соціально-демографічні дані — вік, стать, посаду, освіту, сімейний стан.
- Цілі.
- Больові точки (проблеми).
- Мрії.
- Аргументи, які утримують від покупки (заперечення).
- Способи користування інтернетом (де, коли і з яких пристроїв).
Інфографіка Портрет покупця
Таким чином, у Вас вийде коротка біографія живої людини. Ви зрозумієте на чому слід акцентувати увагу при написанні текстів для сайту і для рекламних оголошень.
Приклад портрету цільового клієнта
Ірина, 25 років. Живе в Києві. Нещодавно стала мамою. Домогосподарка. Інтернетом користується давно (особливо соц мережами) з різних пристроїв.
На що буде звертати увагу при покупці товарів в інтернет-магазині:
- якість товарів;
- популярність бренду;
- активність в соц мережах;
- зручність сайту;
- оперативність доставки;
- можливість зробити покупку з різних типів пристроїв (ПК, смартфон, планшет).
Що дасть ця інформація:
- в рекламних оголошеннях акцентувати увагу на відомі бренди;
- мобільна адаптація сайту;
- простота форм замовлення;
- наявність он-лайн консультанта.
Де брати інформацію про персонаж?
- Проводити опитування та анкетування клієнтів.
- Дослідити профілі користувачів в соц мережах (на кого підписаний, що його цікавить).
- Аналізувати статистику Google Analytics для отримання даних про відвідувачів сайту.
- Проводити «Мозковий штурм» — колективне генерування ідей.
Після збору інформації потрібно її узагальнити. Створіть таблицю з такими стовпцями:
Як спілкуватися з ЦА?
Маркетинговий меседж повинен відповідати намірам кожного покупця:
- того, який стикнувся вперше з продуктом;
- того, який знаходиться в процесі порівняння;
- того, який хоче купити прямо зараз.
Потрібно адаптувати таргетинг, рекламні оголошення, контент на сайті під кожен крок customer journey:
- Якщо Вашу компанію не помічають серед інших — розважайте читачів (проводите вікторини, ігри, e-mail-розсилку, знижки, акції, розпродажі і т.п.).
Підключіть медійну рекламу в Google Adwords, знімайте відеоролики і завантажуйте на власний Youtube-канал, робіть розважальні пости в соц мережах. - На етапі, коли людина вже готовий зробити покупку — потрібно мотивувати його придбати товар. Він буде шукати сигнали з зовнішніх джерел — дайте їх йому! Ось який контент підштовхне зробити покупку:
- відгуки покупців;
- схвалення відомих людей;
- активність в соц мережах;
- інші підтвердження, що покупка у Вас є правильним рішенням.
- На етапі, коли людина прийняла рішення купити, але ще збирає інформацію про продукт — прискорте прийняття його остаточного рішення на вашу користь. Для цього:
- надайте інструкції та керівництва;
- намалюйте інфографіку;
- напишіть докладний опис для продуктів.
- Коли людина вже готова зробити покупку — значить вона знайшла раціональні аргументи. Потрібно налаштувати ремаркетинг в контекстній і банерній мережі. Списки ремаркетингу теж можна розділити на тих, хто:
- поклав товар в корзину, але не завершив покупку;
- відвідав конкретні сторінки;
- були на сайті більше 2-3 хв;
- купив товар.
Висновок
Ретельно вивчіть своїх потенційних та існуючих клієнтів, визначте їх цінності, інтереси, страхи, і допоможіть їм — дайте пораду і вирішення їхніх проблем.
Після того, як Ви складете портрет ЦА — Ви будете знати, які краще інструменти та меседжі для продажу своїх товарів/послуг Вам підійдуть. Якщо заслужите лояльність — продавати буде легше!
відповісти
відповісти