Користь прайс-агрегаторів для інтернет-магазинів
Для успішного ведення інтернет-бізнесу мало просто створити власний сайт і наповнити його описами товарів чи послуг. Щоб інтернет-магазин приносив значний прибуток — потрібно вкласти в просування немало засобів і сил.
Прайс-агрегатори — це ресурси для збору інформації про наявність товарів та ціни на них в інтернет-магазинах з ціллю подальшої подачі її користувачам.
Тобто, прайс-агрегатори діють по принципу єдиного каталогу товарів і цін з великою кількістю каталогів інтернет-магазинів з різним місцезнаходженням і торговою тематикою. Таким чином, покупці мають можливість швидко порівняти ціни на певний товар з різних інтернет-ресурсів і вибрати найбільш підходящий. Інтернет-магазинам корисно використовувати такі ресурси для підвищення конкурентоздатності і розширення аудиторії потенційних покупців.
Прайс-агрегатори мають гнучку систему фільтрації товарів, систему відгуків про товари та магазини.
Найвідоміші українські прайс-агрегатори: prom.ua, price.ua, hotline.ua, ava.ua, nadavi.com, vcene.ua, hotprice.ua, pokupaj.com.ua, freemarket.kiev.ua, m.ua, e-katalog.com.ua.
Розміщення товарів на прайс-агрегаторах
Прайс-агрегаторами користуються переважно потенційні клієнти магазинів, які вже готові зробити покупку, а там вже вирішують що, де і за яку ціну. Вибравши потрібний товар і ціну, покупці з прайс-агрегатора переходять на сторінку цього товару на сайті інтернет-магазина, де роблять покупку.
Послуги прайс-агрегаторів оплачуються по принципу аукціону. Іноді абонентська плата знімається за розміщення певної кількості прайс-рядків.
Для розміщення товарів на прайс-агрегаторах ми організовуємо вигрузку і регулярне оновлення списку товарів в стандарті XML чи XLS.
Якщо Ваш сайт немає модуля експорту прайс-листа у вказані формати — потрібно замовити у програмістів такий модуль.
Для яких товарів ефективні прайс-агрегатори?
Зазвичай прайс-агрегатори приймають в свою систему будь-які товари широкого вжитку. Але, треба враховувати, що різні прайс-агрегатори не однаково ефективні для всіх груп товарів. Найвища ефективність в товарів таких категорій: комп'ютери, електроніка, телефони, фотоапарати і т.д. Менша ефективність в жіночих аксесуарах, ювелірних прикрасах і т.д.
Розміщення товарів на найбільш популярних площадках дає можливість швидкого старту та торгівлі по всій країні.
Для визначення та виміру ефективності різних агрегаторів потрібні такі інструменти:
- Система веб-аналітика Google Analytics
- Відстеження електронної торгівлі Ecommerce Google Analytics
- Якщо Ecommerce Google Analytics не налаштований, потрібні налаштовані цілі на завершену покупку через кошик.
- Прайс-лист в форматі XML чи XLS. В URL товарів потрібно додати спеціальні UTM-мітки на рівні товарних категорій.
Таке налаштування потрібне для перегляду більш детальної статистики Google Analytics. Порівнявши інформацію по трафіку, конверсіям різних товарних груп та фактичні значення по витратах в агрегаторах можна дійти висновку про управління ставками, видалення категорії з прайса чи відключення джерела, якщо виявиться, що затрати перевищують прибуток.
Чого не варто робити?
Також існують певні правила чого не варто робити, використовуючи прайс-агрегатори:
- Не публікувати товари, яких нема в наявності
- Надавати неправдиві дані про ціну, умови доставки та оплати
- Не розміщати товари, ціна на які вища середньої по прайс-агрегатору
- Слідкувати за оновленнями в прайс-листах
- Не публікувати відразу весь асортимент товарів, якщо бюджет обмежений.