Канібалізація ключових запитів: що воно таке і як з цим боротися?
В SEO ефект канібалізації ключових запитів - це коли на одному сайті є кілька сторінок, оптимізованих під однакові ключі.
Називається це так, тому що ключові слова ніби "поїдають один одного", що впливає на розкрутку в пошукових системах. Google помістить в видачу тільки одну зі сторінок або знизить позиції двох сторінок, піднявши вгору сайти, які не мають такої проблеми.
Вплив ефекту канібалізації ключових фраз
- Погіршення релевантності
Пошукова система не буде знати, яка зі сторінок більш підходить під запит, і буде представляти в пошуковій видачі не найбільш релевантну. - Втрата цінності контенту
Не знайшовши шуканої інформації відвідувачі залишатимуть сторінки, це знизить репутацію сайту в очах пошукових систем, що призведе до падіння позицій в пошуковій видачі. - Погіршення поведінкових факторів
- відвідувачі залишатимуть сторінки, які не відповідають їхнім запитам;
- впаде авторитетність сайту в очах відвідувачів;
- неправильна перелінковка сторінок заплутає відвідувачів і пошукових роботів.
Як запобігти канібалізації ключових запитів?
- Грамотно зібрати і розподілити семантичне ядро.
- 1 основний запит = 1 сторінка.
- Мета-теги title і description повинні бути унікальні для кожної сторінки.
Як перевірити наявність канібалізації?
Для маленьких сайтів наявність канібалізації можна перевірити вручну. Досить проаналізувати семантичне ядро і контент-план на наявність дублів ключових запитів. Якщо сайт наповнювався контентом безладно - потрібно перевіряти текст на кожній сторінці (наприклад, сервіс Advego має опцію "Семантичне ядро", за допомогою якої можна перевірити ключові слова, які зустрічаються найчастіше).
Для великих сайтів краще скористатися онлайн-сервісом або програмою для перевірки позицій сайту (SE Ranking, TopSite, Топвізор, AllPositions і т.д.). Наприклад, онлайн-сервіс SE Ranking навпроти ключових слів відображає кількість сторінок, які відповідають цим запитам:
Ось як виглядає канібалізація ключових слів
Як усунути канібалізацію запитів?
Після визначення сторінок, які оптимізовані під однакові запити, потрібно переходити до усунення ефекту канібалізації:
- видалити менш цінні сторінки;
- переписати тексти під інші ключові запити;
- унікалізувати мета-теги.
Якщо немає можливості зробити описане вище - налаштувати 301 редірект з менш важливих сторінок на більш важливі.
Що стосується інтернет-магазинів - у них є проблема однотипних назв товарів. Для зниження канібалізації і унікалізації товарів, додайте в назви артикули або характеристики (колір, розмір і т.д.).
Висновок
Отже, Ви вже зрозуміли, що канібалізація ключових слів серйозна проблема, яка зіпсує всі зусилля витрачені на розкрутку сайту. Якщо на сайті багато однотипних сторінок пошукові системи навіть можуть накласти санкції і сайт зовсім зникне з пошукової видачі.
Тому рекомендуємо заздалегідь складати контент-план і грамотно розподіляти ключові запити по сторінках. Це допоможе уникнути проблеми оптимізації сторінок під однакові запити. У разі, якщо проблема канібалізації вже існує - потрібно терміново позбуватися її!