Розділ FAQ на сайті: що таке, навіщо потрібен і як створити
Важливо відповідати на питання відвідувачів сайту ще до того, як вони виникнуть. Якщо користувач не може швидко знайти відповіді, він буде шукати їх на іншому сайті. Щоб розв'язати дану проблему можна створити розділ FAQ, де представити відповіді на найпопулярніші питання. Це потрібно для того, щоб:
- знизити навантаження на менеджерів;
- допомогти відвідувачу швидше купити;
- підвищити рівень довіри з боку клієнтів;
- виділиться серед конкурентів;
- поліпшити внутрішню перелінковку сайту;
- поліпшити видимість в пошуку.
Як скласти список питань?
Головним джерелом при пошуку запитань є менеджери з продажу. Потрібно дізнатися у них що конкретно запитують клієнти. Крім того, рекомендуємо використовувати Seo-інструменти:
- Пошукові підказки Google
- Блок Google People Also Ask (Люди також шукають)
- Онлайн-сервіс Keyword Tool вкладка Questions
- Інструменти відстеження питань в соц мережах
Якими повинні бути відповіді?
Відповіді повинні бути короткими, зрозумілими та переконливими. Досить буде 2-3 речення, адже користувачі не люблять читати надто довгі відповіді. Якщо інформації багато — краще додати відео або надати детальну інструкцію по посиланню. Також можна додати Gif-анімації з інструкціями або зробити чек-листи доступні для завантаження. Візуалізація покращує засвоєння та запам'ятовування інформації.
Використовуйте мікророзмітку FAQ
Пошуковик Google намагається показувати найточніші відповіді на питання, тому використання спеціальної мікророзмітки FAQ (schema.org) не тільки виділить Ваш сайт в результатах пошуку, а й позитивно вплине на клікабельність:
Використовувати таку мікророзмітки можна й для сторінок категорій/підкатегорій, карток товарів та ін. Для цього попередньо потрібно додати модуль FAQ на відповідні сторінки:
Гіперпосилання у відповідях підвищать шанс зайняти позиції на перших сторінках пошукової видачі.
Використовуйте розділ FAQ для внутрішньої перелінковки
Додавати посилання в розділ питань та відповідей варто не тільки для Seo, але й для самих користувачів. Наприклад, якщо користувач цікавиться термінами доставки, добре у відповідь додати посилання на сторінку «Доставка».
Як створити якісну сторінку поширених запитань?
Врахуйте, що не всі користувачі сайту шукають відповіді на питання, є й такі, які просто вивчають бренд. Сторінка FAQ повинна бути корисною і першим, і другим. Тому на ній повинен бути рядок швидкого пошуку запитань, а вся інформація повинна бути розділена на категорії та підзаголовки. Чудовий приклад грамотного оформлення сторінки FAQ можна побачити у PayPal:
А взагалі розібратися з тим як краще оформити сторінку FAQ допоможе регулярний аналіз поведінки користувачів на сайті. Для цього використовують Google Analytics та теплові карти HotJar. У Google Analytics можна відстежити, скільки разів користувачі перейшли на сторінку поширених запитань, скільки на ній пробули і які сторінки вони відвідали потім і т.д. Сервіс HotJar записує екрани користувацьких сеансів й теплову карту кліків. Також можна організувати збір відгуків користувачів про кожну відповідь в FAQ (наскільки він був корисний і т.д.).
FAQ про FAQ
- Наскільки ефективне створення розділу FAQ?
Це ефективно, якщо Ви серйозно поставитеся до його створення, наповнення, оформлення. - Чи можна створити FAQ у вигляді «гармошки»?
Так роблять багато. Але, врахуйте, що прихований контент гірше індексується пошуковими системами. - Чи можна використовувати готові питання й відповіді з інших сайтів?
Краще написати самостійно питання й відповіді, які будуть корисні саме Вашим потенційним клієнтам. - Скільки питань можна створити?
Немає обмежень за кількістю питань. Чим більше, тим краще. Головне щоб вони були корисними.
Висновок
Наявність розділу FAQ на сайті не тільки покращує ранжування, а й впливає на рішення користувачів зробити покупку. Якщо надати відвідувачам швидкі відповіді на всі питання, що їх цікавлять, їм не доведеться шукати на інших сайтах. Відповідайте просто та лаконічно. Додавайте відео й посилання у відповіді, щоб надати максимально вичерпну інформацію. Структуруйте сторінку, додайте рядок швидкого пошуку. Аналізуйте поведінку користувачів і, при необхідності, покращуйте та розширюйте сторінку.
Потрібна допомога професіоналів? Звертайтеся!