Cross-selling: як збільшити кількість товарів у кошику
Ми вже писали про те, якими характеристиками повинен володіти прибутковий інтернет-магазин в статті «10,5 секретів прибуткового інтернет-магазину». Тепер хочемо розповісти про збільшення кількості товарів в кошику.
Cross-sell (кросс-селл або перехресні продажі) — це спонукання покупця придбати товари з інших категорій (супутні товари).
У маркетингу ще існує таке поняття, як Up-sell (ап-селл або підняття суми продажу) — це спонукання покупця придбати більш дороговартісну модель обраного товару (з додатковими опціями чи послугами).
Суть кросс-селлінгу полягає в тому, щоб запропонувати покупцеві додаткові товари, які могли б його зацікавити.
Як правильно використовувати кросс-селлінг?
Щоб зрозуміти, як правильно використовувати даний метод, потрібно розібратися що продавати, кому і як. Також потрібно орієнтуватися в механізмах перехресних продажів.
Головним фактором ефективності кросс-продажів є актуальність пропозиції:
Запропонувати певному користувачеві ➟ певний товар ➟ в певний час ➟ в певному місці
У статті «5 стадій прийняття рішення про покупку на сайті» ми вже розповідали які етапи проходить користувач перш, ніж зробити покупку:
- Обізнаність (заманити якомога більше потенційних покупців).
- Ознайомлення (викликати бажання купити саме у Вас).
- Розгляд (спонукати зробити покупку).
- Купівля (здійснення покупки).
- Лояльність (якщо покупець залишився задоволений придбаним товаром, він стане постійним клієнтом).
Для перехресних продажів більше підходять споживачі на 4 етапі, які вже визначилися з вибором і готові зробити покупку. Товар, який вони вибрали характеризує їхню проблему і потреби. Якщо Ви будете знати потреби, то зможете підібрати актуальні товари для додаткових cross-sell продажів.
Додаткові cross-sell товари
Такі товари служать додатковою комплектацією для повного вирішення потреб користувачів.
Наприклад, Ви купуєте душову кабіну. У список рекомендацій до неї увійде душовий гарнітур (ручка лійка, тримач для душа, душова штанга, шланг для душа).
Спонтанні cross-sell товари
Спонтанними товарами є товари, які купують під впливом емоцій. Вони безпосередньо не доповнюють товар, але мають безпосереднє відношення до нього.
Наприклад, Ви купуєте ту ж душову кабіну і Вам пропонують засіб для миття сантехніки по знижці 10%.
Якщо основний товар не має доповнень, то можна використовувати спонтанні товари.
Варіанти реалізації cross-sell продажів
Модулі кросс-селлінгу зазвичай розташовують в картці товару, в кошику, на сторінці підтвердження покупки і в e-mail листах.
Cross-sell в картці товару
Цей інтернет-магазин пропонує додаткові аксесуари в картці товару:
Cross-sell в кошику
Деякі популярні інтернет-магазини використовують відразу 3 модулі Cross-sell продажів, наприклад «Покупці, які переглядали цей товар, також цікавляться», «Популярні аксесуари», «З цим товаром купують»:
Cross-sell на сторінці підтвердження покупки
Cross-sell в e-mail-розсилці
Перехресні продажі можна виносити і за рамки інтернет-магазину. Наприклад, в e-mail-листах підтвердження замовлення або залишеного кошика.
Рекомендації по організації перехресних продажів
- Відстежуйте інформацію про смаки користувачів (переглянуті сторінки, списки бажань, порівняння і т.д.).
- Дійте оперативно, поки споживач не купив товар у ваших конкурентів.
- Мотивуйте споживачів (акції, безкоштовна доставка, бонуси і т.д.).
- Перевіряйте і аналізуйте будь-які зміни в системах аналітики.
- Модуль кросс-селлінгу потрібно виділити, але так, щоб він не відволікав від основного товару.
- Модуль повинен бути лаконічним, не перевантаженим зайвими фішками.
- Рекомендовані товари повинні бути релевантними.
- Якщо перехресних товарів занадто багато - використовуйте маркування.
- Використовуйте e-mail-розсилку з товарами залишеними в кошику.
- Для кросс-селлінгу краще використовувати високомаржинальні товари.
- Чергуйте перехресні товари.
- Пам'ятайте — для кожного інтернет-магазину потрібно розробляти індивідуальну стратегію перехресних продажів.