Що можна і не можна робити під час SEO-розкрутки сайту: чек-лист для власників
В ході розкрутки сайту нашою компанією Webmaestro, та й будь-якою іншою, важливо виконувати певні рекомендації для поліпшення результатів роботи, щоб не нашкодити руху сайту.
У цій статті ми хочемо розповісти, що ні в якому разі не можна робити під час процесу розкрутки сайту, а які дії навпаки прискорять попадання сайту в ТОП видачі. А ще опишемо типові помилки контент-менеджерів та веб-майстрів.
Що не можна робити під час розкрутки сайту?
Якщо будете дотримуватися наступних порад, то істотно спростите роботу SEO-фахівця:
- Не видаляйте самовільно сторінки на сайті (картки товарів, послуг, сторінки категорій і т.д.)!
Це правило діє для всіх оптимізованих сторінок. Чому? Всі сторінки проскановані Google-ботом і збережені в індексі. Видалена сторінка не відразу зникає з пошукової видачі, і коли користувач перейде на сайт, то побачить помилку 404 (Сторінку не знайдено):
Це загрожує погіршенням поведінкових факторів і, відповідно, песимізації сайту в очах пошукових систем.
Якщо ж у Вас закінчився певний товар (або Ви перестали надавати послугу) — просто вкажіть, що він закінчився (відмітка «Немає в наявності», «Знятий з виробництва», «Продано», «Послугу більше не надаємо») і запропонуйте інший, аналогічний або схожий замінник. - Не змінюйте самовільно оптимізовані мета теги!
Щоб розкрутка була успішною, ми впроваджуємо ключові запити в мета теги Title і Description:
Від їхньої правильної оптимізації залежить клікабельність, а, значить, і результат роботи. Якщо Вам раптом здалося що потрібно щось терміново змінити — зверніться до наших SEO-фахівців за допомогою. - Не видаляйте і не змінюйте тексти на сайті!
Під час розкрутки категорій або інших цільових сторінок сайту ми пишемо і розміщуємо спеціалізовані SEO-тексти з ключовими запитами. І якщо ви видалите чи зміните ці тексти — сторінки понизяться у видачі, або зовсім вилетять з неї!
Детальніше про SEO-тексти дізнаєтеся у статті «Які тексти потрібні для інтернет-магазинів?». - Не змінюйте назви товарів/послуг!
У нашій практиці була така ситуація, коли менеджер хотів заощадити свій час, і замість того, щоб створювати нові товари — просто перейменовував старі. Наприклад, був товар «Корпус масляного фільтра AUDI A3, а став «Рейка паливна BMW 3 F31»))) Ми довго не могли зрозуміти, чому падають продажі. Тому категорично рекомендуємо такого не робити! - Не змінюйте URL сторінок!
Результат від зміни URL сторінок точно такий, як і від видалення — користувачі будуть потрапляти на сторінку з помилкою 404. А ще URL сторінок також повинен містити ключові запити. Тому такі маніпуляції варто узгоджувати з нашим SEO-спеціалістом, який сам змінить URL і зробить все, щоб не втратити позиції (перенесе контент та налаштує редірект на нову сторінку). - Не впроваджуйте самовільно новий дизайн сайту!
Новий дизайн сайту може вплинути на поведінку користувачів на сайті, що має безпосередній вплив на позиції в пошуковій видачі. Адже:- зміниться час знаходження користувачів на сайті;
- зменшиться кількість переглянутих сторінок;
- зменшиться швидкість завантаження сторінок сайту;
- збільшиться відсоток відмов;
- постраждає мобільна версія сайту і т.д.
Тому не варто кардинально переробляти весь функціонал сайту, потрібно намагатися максимально зберегти все: контент, меню, модулі, фільтри і т.д. Якщо ж основне завдання редизайну — оновити функціонал, то робіть це під керівництвом наших SEO-фахівців.
Дизайн головної сторінки сайту Webmaestro у 2016 році
Дизайн Webmaestro 2020
- Не використовуйте тексти зі свого сайту на сторонніх ресурсах!
Також була така ситуація, коли тексти зі свого сайту (наприклад, з головної сторінки або карток товарів) власник використовував для реклами на зовнішніх ресурсах (каталогах компаній, форумах і т.д.). Не варто такого робити, адже Ви знизите унікальність сайту, в результаті чого знизяться і позиції. - Не просіть своїх програмістів заблокувати Google-ботів!
Так))) Бувало й таке. Власник самовільно попросив свого програміста заблокувати Google-бота в файлі Robots.txt. Що це означає? Це закрило весь сайт від індексації пошуковою системою Google, тобто він повністю зник з пошукової видачі)) Як просувати такий сайт?) - Не створюйте дублікати сайту на конструкторах (наприклад, Wix) або агрегаторах (наприклад, prom.ua)!
Така стратегія не тільки не збільшить продажі, але й буде сприяти попаданню Вашого основного сайту під афіліат-фільтр. Тобто Google прибере всі сайти з видачі та залишить тільки один, причому ним може виявитися зовсім не Ваш основний сайт! - Не давайте доступ до адмінки недосвідченим менеджерам!
Ох, скільки біди можуть принести не досвідчені контент-менеджери та веб-майстри! Ви навіть собі не уявляєте! Не варто економити, коли мова йде про наповнення сайту. Краще звертайтеся до професіоналів. - Не забувайте обробляти замовлення!
Ну і найголовніше — оперативно обробляйте і відправляйте замовлення! Ніяка оптимізація не допоможе, якщо менеджери довго не зв'язуються з покупцями. Повірте, негативні відгуки дуже швидко поширюються інтернетом.
Що можна робити під час розкрутки сайту?
Якщо будете дотримуватися вищеописаних рад, то це вже значно поліпшить оптимізацію. Ну а якщо Ви виконаєте ще й наступні рекомендації, то подвоїте результати.
- Регулярно працюйте над розвитком сайту!
Тобто:- пишіть якомога частіше корисні статті в блог;
- додавайте нові категорії, товари/послуги і т.д. і погоджуйте їх оптимізацію з нашим SEO-відділом;
- якщо створюєте контент самі, подбайте, щоб він був унікальним, цікавим, структурованим, без помилок, з якісними малюнками та відео.
- Робіть сайт продаючим!
Проведіть юзабіліті-аналіз та впровадьте його:- додайте переваги Вашої компанії і продукції;
- портфоліо;
- відгуки;
- сертифікати, грамоти;
- детальні контакти з картою проїзду;
- додайте в картки товарів інформацію про доставку та оплату, гарантії;
- встановіть онлайн-помічник і т.д.
Висновок
Щоб просування сайту було успішним — головне всі великі зміни узгоджувати з SEO-спеціалістом. Особливо це стосується текстів, мета тегів, URL сторінок. А для прискорення процесу розкрутки важливо стабільно і регулярно працювати над його розвитком: дизайном, контентом, функціоналом, юзабіліті і т.д.
Потрібна професійна розкрутка сайту — звертайтеся!