Переоптімізація сайту: що це таке і як з цим боротися?
По суті, оптимізація сайту - це внесення змін на сайт для відповідності вимог пошукових систем. Якщо сайт перенасичений такими елементами, які пошуковики враховують при ранжируванні - це значить, що сайт переоптимізований і пошукові системи не дадуть йому зайняти ТОПові позиції пошукової видачі.
У цій статті ми розповімо яким чином переоптимізація впливає на просування сайтів.
Чому не у всіх виходить оптимізувати сайт?
У своїй роботі SEO-фахівці Webmaestro часто зіштовхуються з такою проблемою: власники сайтів скаржаться на погіршення позицій в Google. Коли проводять SEO-аудит сайту, то з'ясовують, що він переспамлений ключовими словами. Попередні "оптимізатори" вважали, що чим більше ключових слів на сторінці, тим швидше він займе ТОПові позиції в пошуковій видачі.
Це абсолютно неправильний підхід.
Звичайно, раніше такий підхід працював, але алгоритми пошукових систем розвинулися і перестали любити таку надмірність. А ще переспам ключовими фразами погіршує читабельність тексту і дратує читачів. Це погіршує поведінкові фактори, що призводить до зниження відвідуваності сайту, зменшення конверсій, і як наслідок, зниження позицій в пошукових системах.
Але переспам - це всього лише один з різновидів переоптимізаціі, насправді їх може бути багато.
Ознаки переоптимізації сайту
- Переоптимізація мета-тегів (Title, Description)
Title - найважливіший мета-тег. Багато "оптимізаторів" намагаються запхнути в нього відразу всі розкручувані ключові слова.
Не варто в Title і Description писати перелік всіх просуваних слів. Пишіть читабельні мета-теги з 1 основним запитом!
- Переоптимізація заголовків, підзаголовків
Заголовок Н1 дуже важливий при оптимізації і повинен бути на всіх сторінках. І тому дуже часто його намагаються "оптимізувати". В заголовки/підзаголовки також не варто намагатися вписати всі просувані слова, а зробити їх нормальними, використавши основну фразу.
- Переоптимізація текстів
Досі є сайти, які намагаються писати об'ємні тексти напхані ключовими словами. Це впливає на просування сайтів тільки з негативного боку. Також не варто використовувати прихований текст і виділяти ключові слова жирним або курсивом.
- URL сайту
В URL сайту "оптимізатори" також намагаються напхати ключових слів. Це допустимо, але в міру. Google має спеціальний фільтр EDM, який бореться з такими сайтами.
- Перелінковка на сайті
Грамотна внутрішня перелінковка дуже важлива, але не варто використовувати її занадто часто або в заголовках. А ще на сторінці повинно бути не більше 100 зовнішніх посилань (з урахуванням посилань з меню).
Висновок
Переоптимізація сайту відразу впадає в очі і користувачам, і пошуковим системам. Це говорить в першу чергу про неграмотність "оптимізатора" і спроби маніпулювати результатами пошукової видачі. Через неї легко можна потрапити під фільтри пошукових систем і надовго зникнути з видачі. Пам'ятайте головний принцип "Що занадто, то не здорово"!