Фактори юзабіліті, які пошукові системи враховують при ранжуванні
При формуванні позицій в пошуковій видачі (ранжуванні) враховуються не тільки профіль посилань і ключові фрази, а й рівень зручності Вашого сайту (юзабіліті) і ряд інших чинників. У цій статті ми розглянемо Яким повинен бути сайт, щоб привабити Google? і Який вплив має юзабіліті на просування сайтів?
Юзабіліті (usability) ― це те, наскільки відвідувачам зручно користуватися Вашим сайтом: шукати потрібну інформацію, здійснювати покупки та ін. Якщо такі дії займають багато часу ― сайт не відповідає вимогам юзабіліті.
Seo-оптимізатори використовують 3 підходи при аналізі алгоритмів пошукових систем:
- Аналіз конкурентів в ТОПі пошукової видачі
Дослідження внутрішніх і зовнішніх чинників конкурентів: зворотні посилання, вік домену, кількість сторінок у пошуку, наявність мобільного адаптації, ключові слова в ТОП, рівень юзабіліті, фішки, швидкість завантаження сторінок, відвідуваність сайту і т.д. - Дослідження тестових майданчиків
Для дослідження певних факторів веб-студії створюють 10 тестових сайтів і проводять експеримент ― на однакових по параметрах сайтах впроваджують однакові зміни і аналізують отримані результати. - Прогнозування шляхів вирішення проблем
Що пошукові роботи враховують в юзабіліті сайту?
- Швидкість завантаження сторінок сайту (не більше 2 секунд для комп'ютера, і не більше 3 секунд для мобільних пристроїв)
- Мобільна адаптація сайту
- Наявність посилання з логотипа на головну сторінку сайту
- Меню в футері і кнопка «Вгору»
- Наявність контактних даних в хедері і футері сайту (телефону з кодом міста, адреси, e-mail і т.д.)
- Наявність структурованих текстів (заголовки, підзаголовки, списки, зображення і т.д.)
- Наявність заголовка Н1 на головній сторінці
- Кросбраузерність ― коректне відображення у всіх браузерах
Юзабіліті контенту на сайті
- Кількість символів в тексті і відсоток ключових фраз (5% і вище ― СПАМ)
- Наявність заголовків (Н1), підзаголовків (Н2, Н3)
- Абзаци (через кожні 1000 символів)
- Наявність посилань на інші сторінки
- Велика кількість зображень з Alt-текстом
- Таблиці, цитати, точні цифри
- Відео-ролики
- Посилання повинні мати підкреслення
Поведінкові фактори
При ранжуванні також враховується кількість кліків по посиланнях у видачі та поведінкові фактори на сайті (глибина і час перегляду сторінок, показник відмов, відсоток виходів).
Наприклад, якщо користувач клікнув в пошуковій видачі на певний сайт і потім знову повернувся в пошук, то значить:
- на сайті він не знайшов потрібної інформації
- сайт незручний
В результаті такого сайту пошукова система привласнює понижуючий коефіцієнт (песимізує).
Як покращити юзабіліті сайту?
- Забезпечте мобільну адаптацію і кросбраузерність
- Забезпечте легке досягнення мети (невелику кількість кроків)
- Орієнтуйтеся на потенційних клієнтів (ЦА)
- Сайт повинен мати зручну структуру і зрозумілу навігацію
- Дотримуйтеся певних стандартів створення сайтів
- Сайт повинен бути лаконічним і мінімалістичним
- Додайте інструментів взаємодії (кнопку замовлення дзвінка, швидкий пошук, фільтри товарів і т.д.)
- Подайте детальну інформацію про товари або пропонованих послугах
- Забезпечте відсутність неробочих посилань (з кодом 404)
- Оптимізувати HTML-код
- Обов'язково прописуйте Alt-текст для всіх зображень.
Висновок
Юзабіліті дійсно впливає на ранжування і пошукові системи ПРИМУШУЮТЬ робити зручні сайти. Але впроваджуючи нововведення на сайт будьте дуже обережні ― перевіряйте зміни в аналітиці після кожної зміни.
Ви хочете довірити поліпшення юзабіліті сайту професіоналам? Звертайтеся в Webmaestro! Ми проведемо технічний і юзабіліті-аналіз Вашого сайту, впровадимо поліпшення, розкрутимо його та підвищимо продажі. А якщо Ви хочете ефективний «самописний» сайт, який ідеально підходить для Seo-просування ― пропонуємо Вам розробку сайту.